Nekromanti Apropå gurkor

walium

Ganska töntig, faktiskt
Den här artikeln hittade jag på DN:s hemsida. Är det någon ifrån forumet som deltar eller?

Big Marco

Läskig
Är det smart att säga det isf? ,-)

Skitcoolt, jag hade gärna varit med om jag inte redan hade problem med riktiga stalkers.

J_L_Seagull

Veteran
Det där verkar ju riktigt kul ju. Har aldrig hört talas om det tidigare. Tänk vilken känsla att dumba en knäckebrödsring utanför någons dörr så att den sprängs i bitar när den kliver ut på morgonen.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Skitcoolt, jag hade gärna varit med om jag inte redan hade problem med riktiga stalkers."

Med riktiga vapen? :gremshocked:

Feuflux

omjonasson.se
lukta gurkor

- Men det finns söta historier också, påpekar Yvonne Pettersson. Jag vet en kille som satt på bussen med bananen nedkörd i byxorna. En tjej sneglade på honom och när hon gick av fick han en lapp: "Du är söt. Här är mitt nummer."

Haha! :gremlaugh:

som hon själv påpekade i en debattartikel på nätsajten lajvsverige.se har det skett en splittring i lajvrörelsen på senare år. De stora arrangemangen kretsar alltmer kring hantverket bakom utrustningen och bakgrundshistorien till den påhittade världen än själva grundintrigen. Leken går förlorad, menar Pettersson.

Det här var det som jag tyckte var intressantast. Inte för att jag har nåt att säga om det, but still.

Jag är f.ö. alldeles för mysig för att funka som lönnmördare tror jag... :gremsmile:

Havoc

Swordsman
Re: lukta gurkor

Det gör dig ju till en utmärkt lönnmördare!

Små kvinnor med vanligt utseende är de bästa lönnmördarna eftersom säkerhetvakter aldrig förväntar sig att de ska vara farliga och inte kommer ihåg dem efteråt.

Jambu

Swordsman
Såg introduktionsvideon för ett tag sedan och skrattade tills jag ramlade av stolen. Funderade ett tag på att delta, jag är ju i alla fall paranoid nog, men beslutade mig för att låta bli då alla mina kompisar skulle agera förrädare.

Nightowl

Champion

Små kvinnor med vanligt utseende är de bästa lönnmördarna eftersom säkerhetvakter aldrig förväntar sig att de ska vara farliga och inte kommer ihåg dem efteråt.
Små tjocka tanter är ännu bättre.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Är det någon ifrån forumet som deltar eller?
Nepps, jag deltar inte.
Verkar minst sagt lite udda, men kul. Skulel nog börja asgarva ifall nån hoppade framm ed en purjo eller nått sådant framför en... :gremgrin:

Hjalle

Swashbuckler
Well, halva min kompiskrets gör det iallafall. Vad jag vet är några av dem reggade här, men förkrossande inaktiva...

-Hjalle, för vet ni vem StingRay är? :gremsmirk:

Hellzon

Långsamma Vargen
Jambu said:
Såg introduktionsvideon för ett tag sedan och skrattade tills jag ramlade av stolen.
Hihi, jo den var rolig. :gremgrin:
Men allvarligt talat, lite ballt verkar det. Jag är för lat för att gå med, men jag är inte helt främmande för idén.

/Hellzon - bananbomb

J_L_Seagull

Veteran
Jag skulle nog gärna vara med, om jag inte vore så paranoid för att lämna ut namn och adress på nätet (finns tyvärr alltför många galningar därute). Men som sagt, det låter himla roligt. Tänka bara att klättra upp ovanför någons ytterdörr och släppa en kudde i huvudet när de kommer ut.

Honken

Hero
För er som brukar titta på CSI NY så kommer det nog att komma (eventuellt har det avsnittet redan visats på svensk TV) så kommer man att ha ett upplägg på det ett tag.

Där fick man ett en bild på en person som då skulle "dödas". Lyckades man fick man ta sin döda måls mål.

Själv tycker jag det verkar jättehäftigt, men att jag nog inte har tid att klämma in det mellan allt det andra jag gör.

/Honken

The_Gorger

Hero
Tja, du lämnar inte ut namn och adress, så det behöver du int vara orolig för. Om man som jag inte är skriven där jag bor och saknar registerad mobil eller hemtelefon, så går man ju inte att hitta via eniro heller.

Storuggla

Champion

"Små kvinnor med vanligt utseende är de bästa lönnmördarna eftersom säkerhetvakter aldrig förväntar sig att de ska vara farliga och inte kommer ihåg dem efteråt."

I egenskap av f.d. säkerhetsvakt: rubbish, och ifall vakterna nu är så slappa att de agerar på det viset förtjänar de att stå i ams-kö. :gremwink:

Storuggla, slacker kitten

Storuggla

Champion
Jag läste den där på jobbe toch kom på att jag vill minnas att Killer arrangerades på Gothcon förut, innan någon vevade loss med en brandslang och... ja. Det var så jag fick det berättat för mig i alla fall :gremsmile:
Där kunde man ju spränga en toalett (man lade färgmedel i tanken och när någon spolar och ser att vattnet är... öh, blått antar jag?) så är man blåst i bitar med byxorna nere vid anklarna. Pinigt värre.

Storuggla, 10 minuters brandmän

Arfert

Facit
Jag kör inte nu, men var med när Merlin Games (ni vet den lilla källarbutiken som fanns i Gamla Stan på 80-talet) arrangerade för evigheter sen... tror jag kom 4a då.