Nekromanti Apropå namn, dåliga nyheter..

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Nu idag på morgonen hoppade jag till. För det första så skedde obehagligheter i Skövde igår (tror jag det var), en grabb dunkade en annan i huvudet med ett basebollträ... han anmälde sig själv (förövraren alltså)... säg sedan inte att underliga saker sker i verkligheten. Hur f-n kan man få för sig att klippa till någon med dylika saker....

Det var iofs inte det jag ville kommentera. Det som var lite festligt var polismannen som de interjuvade. Han har det mest underbara efternamn jag som rollspelare kan tänka mig:
[color:\\"red\\"] Tärning [/color]
Det ni... =)

Netfeed

Swashbuckler
Nu idag på morgonen hoppade jag till. För det första så skedde obehagligheter i Skövde igår (tror jag det var), en grabb dunkade en annan i huvudet med ett basebollträ... han anmälde sig själv (förövraren alltså)... säg sedan inte att underliga saker sker i verkligheten. Hur f-n kan man få för sig att klippa till någon med dylika saker....

nu skall ni inte tro att jag är knäpp eller så men jag har några likande "drömmar"
tex: jag har alltid velat putta till en cyklist som cyklar förbi mig, eller så skulle jag velat knuffa bort en krycka för någon som är mitt i ett hopp eller står och lutar sig

//Netfeed, som har fler värre drömmar som han inte vill tala om...

Troberg

Sinister eater
För mig är det uppenbart vad som gick fel. Alla ledtrådarna (baseballträ, behöver jag säga mer?) finns där. Det är sportens skadeverkningar.

Krille

Super Moderator
"För det första så skedde obehagligheter i Skövde igår (tror jag det var), en grabb dunkade en annan i huvudet med ett basebollträ..."

Skövdes lokalkorrespondent kan meddela att bonnighetsnojan är på topp just nu, när Skövdes alla gymnasieelever håller på att inse att de snart kommer ha alldeles för mycket fritid i en håla med alldeles för lite att göra och alldeles för många hembränningsapparater. Det var rejält stökigt borta vid Karstorpsjön (den ligger någon kilometer bort) redan under kvällen, och en strid ström av folkölsflaksbärande ungdomar kunde skådas vid Coop Forum och Maxi.

Suck. Ungdomar av idag borde definitivt spela mer rollspel.

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Apropå namn, dåliga nyheter.. OT

Tro inte att jag är knäpp, men det är jag ju. =)

Jag hade i natt en mardröm av det livligare slaget - en klassiker om man så vill. Jag drömde om en läbbig karl som skulle klippa till alla omkring honom - han var dock oerhört berusad, men i sin berusning listig... gissa om jag sprang, det klassiska inträffade... jag sprang men kom ingenstans... Jag kan fortfarande inte skaka av mig drömmen. *rys*

Drömmar har dock en obehaglig förmåga för min del, vid två tillfällen har jag sandrömt.... och då påtagligas min bror, liggandes vid sidan av vägen och sägandes "det gör så ont".... denna dröm upprepades ett otal gånger (med lite variation - anledningen till hans smärta/skada varierade)
1984 hände det dock, han skulle rycka in i lumpen dagen därpå. Provkörde en motorcyckel och körde omkull. Släpade sig hem med cyckeln (6 revben brutna, stort pulserande sår i låret och inre skador som punkterad lunga), jag var hemma...hörde honom komma in genom ytterdörren och vända sig till min mor i tvättstugan....
-Det gör så ont mor....
Jag kommer nog aldrig glömma det, aldrig någonsin...

Men jag har aldrig sanndrömt när jag önskat det, troligtvis misstänker jag i sambandet med min bror att jag var undermedvetet medveten att han körde och var alldeles för vild i sitt liv för att inte råka ut för någon olycka... Men jag vet inte

Nightowl

Champion
Mutant-spotting [NTIT]

Apperopå nyheter: i dagens DN, På Stan, fanns en liten artikel om arrangemang där barn får komma och spela teater med varandra - egentligen livea, verkar det som. Iallafall, den intervjuvade berättade om ett tidigare arrangemang där barn får beskriva sin 'drömroll' och sedan spela en sådan. En av de drömroller någon haft var...

...wait for it...

...'en muterad mungo'.

:gremgrin:

Erik

Nightowl

Champion
Du är en sund människa

En gång när jag var i tioårsåldern stoppade jag en tjej som cyklade genom att kasta en käpp mellan ekrarna.

Det fungerade. :gremcrazy:

Erik, var ett mycket besvärligt barn

chrull

Stockholm Kartell
öhm. för mycket ot i tråden...

Alltså.

Lägg ned lite. jag tänker inte låsa tråden då någon faktiskt skulle kunna fortsätta med diskussionen om vad det finns för roliga namn att ge sina barn eller så.

Men om ni fortsätter prata ungdomsvåld, tvångstankar och "spriten räddar folk från sporten" så kommer jag tvingas låsa tråden.

chrull

Nightowl

Champion
Back OnT...

Jag ber om ursäkt, som Admin bör jag föregå med bättre exempel. :gremfrown:

Back OnT: online-telefonkataloger ger 44 personer med efternamnet Tärning (men då finns det flera dubletter) men bara 2 med namnet Regel (men en hel hop Regell, Regelius etc).

Jag hittade ingen med efternamnet Friform, tyvärr. Däremot finns det 63 som heter Roll.

Det finns inte en enda Spel men 84 Spelles, Spelkvist etc inklusive 6 Speljak (!!!).

Det finns inte en enda Frodo men en hel del Bodo. Det finns inte en enda Conan trots att det är ett fullt legitimt förnamn i anglosaxiska länder men Canan är uppenbarligen ett vanligt turkiskt (?) namn, och Canon ett vanligt efternamn (alla kan inte vara släkt med den som startade det där företaget).

Erik

Erik

Erufailon

Swordsman
Re: Back OnT...

känner en som heter CARDfelt i efternamn, inte konstigt att han spelar magic.
känner även en som känner någon som hette elf i efternamn.

Erufailon

Swordsman
*suck*
kanske kommer studera där till hösten :gremfrown:
flytta från göteborg till skövde låter som en ordentlig reggression för en som mig.
hoppas det finns några roliga rollspelare där ifall man kommer in.

det första jag ska göra när jag kommer in på högskola ifall jag kommer in är att sätta upp en stor lapp, "rollspelare sökes", och samtidigt kommer jag få nostalgikänslor från gothcon :gremcrazy:

Krille

Super Moderator
"det första jag ska göra när jag kommer in på högskola ifall jag kommer in är att sätta upp en stor lapp, "rollspelare sökes", och samtidigt kommer jag få nostalgikänslor från gothcon"

Fel! Det första du ska göra är att dyka upp i Peach Pit vid studentbostäderna i Plutonen/Bataljonen norr om högskolan, valfri tisdag efter den 26/8 kl 18.00, och prata med SUGS (Skövde University Gaming Society), högskolans rollspelsförening! :gremwink:

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Back OnT... och OT igen... men fortfara.. namn

Känner en familj Roll... Nåja, där spelar ingen rollspel ändå. Murare kanske? typ är dem... men roll näh

Huga. Mina initialer är Elf - hens signerar jag mina alster med Elf.... hm.... och ja, jag döptes långt innan jag började spela rollspel, läste fantasyböcker och tecknade...

Namn är knepiga, men tärning tycker jag tog priset... jag menar, det finns inte mig veterligen ett säkert kort i det fallet. Typ Frisk har jag för mig är soldatnamn... men Tärning???!

Dilandau

Myrmidon

Efter att ha snokat runt lite på www.scb.se...

Det finns 120 personer som har efternamnet Roll.
Det finns 106 personer som har efternamnet Drake.
Det finns 7 personer som har efternamnet Lich.
Det finns 5 personer som har efternamnet Alv.
Det finns 126 personer som har efternamnet Bagger.
Det finns 121 personer som har efternamnet Tärning.
Det finns 16 personer som har efternamnet Penna.

Det finns 14 män som har förnamnet Aragorn. Av dessa har 2 namnet Aragorn som tilltalsnamn/förstanamn.
Det finns 6 män som har förnamnet Frodo. Av dessa har 2 namnet Frodo som tilltalsnamn/förstanamn.
Det finns 45 män som har förnamnet Bilbo. Av dessa har 12 namnet Bilbo som tilltalsnamn/förstanamn.
Det finns 17 män som har förnamnet Gandalf. Av dessa har 4 namnet Gandalf som tilltalsnamn/förstanamn.
Det finns 8 män som har förnamnet Legolas. Av dessa har 2 namnet Legolas som tilltalsnamn/förstanamn
Det finns 3 män som har förnamnet Gimli.
Det finns 10 kvinnor som har förnamnet Arwen. Av dessa har 2 namnet Arwen som tilltalsnamn/förstanamn.
Det finns 5 kvinnor som har förnamnet Eowyn.
Det finns 22 kvinnor som har förnamnet Galadriel. Av dessa har 2 namnet Galadriel som tilltalsnamn/förstanamn.
Det finns 2 män som har förnamnet Sauron.

Man Mountainman

Storsvagåret
Mer fantasynamn

2 män har förnamnet Elrond
11 kvinnor har förnamnet Tinuviel, varav 1 som tilltalsnamn
1 man har förnamnet Bomdbadill
1 man har förnamnet Boromir

Lite Star Wars
10 män har förnamnet Yoda, varav 2 som tilltalsnamn
2 män har förnamnet Obi, varav 1 som tilltalsnamn
11 kvinnor har förnamnet Leya, varav samtliga som tilltalsmamn
1 man har förnamnet Jabba!
22 män har förnamnet Anakin, varav 3 som tilltalsnamn
3 män har förnamnet Vader, varav 1 som tilltalsnamn

Andra namn:
4 män har förnamnet Belgarion, varav 2 som tilltalsnamn
13 män har förnamnet Rand, varav 12 som tilltalsnamn
4 män har förnamnet Spock

Erufailon

Swordsman
låter ju bra, det kanske inte är så stor chans jag kommer in på dataspelsutveckling, men man kan ju alltid hoppas :gremwink:
tack för rådet föresten...

Netfeed

Swashbuckler
gandalf

Det finns 17 män som har förnamnet Gandalf. Av dessa har 4 namnet Gandalf som tilltalsnamn/förstanamn

finns det inte en kvinna som heter gandalf med?

Jag har själv fått ett basebollträ i huvudet (OT)

[Adeknot] Jag var i typ åttaårsåldern och lekte wrestling med en polare i polarens föräldrars vattensäng. Det skulle gå till så att jag skulle ducka och polaren skulle slå över mitt huvud. Tyvärr tog jag upp huvudet för snabbt och fick träet i huvudet. Det gjorde inte alls ont faktiskt, efter att han hade sagt förlåt frågade jag om vi skulle fortsätta. Då påpekade han att jag blödde i pannan, så jag gick ut till badrummet och kollade i spegeln. Och som jag blödde, jag tror aldrig jag har sett så mycket blod i mitt liv, bortsett från tv då. Då började jag storböla, och fick åka till vårdcentralen. Plåster hindrade nämligen inte blödningen, utan det bara fortsatte och fortsatte. Väl inne på vårdcentralen fick jag välja om jag skulle bli sydd eller om dom skulle limma ihop det. Jag valde det senare alternativet, och snart kom jag därifrån. [/Adeknot]

Så var det med den saken.

Mvh Victor Palm...

...Kollar på tv.

Agon

Veteran

Namn är knepiga

...men människor - och människors förhållanden till namn - är knepigare.
Kom att tänka på en kille/man som jag hörde om för länge sen. Han hette Sten och han hade sökt tillstånd att få döpa sina barn till Grus och Singel och sånna saker.

Man undrar varför... bara lite allmänt... men ändå...

Själv skulle jag absolut inte kunna tänka mig det. Jag menar, vad kan vara mer ondskefullt än att döpa sitt barn till Singel? Visst, han kanske tycker att det skulle vara skönt att vara singel hela tiden, men tänk om inte barnet vill det. Han/Hon kommer aldrig att få en chans att uppleva ett riktigt förhållande, för han/hon kommer alltid att vara singel.
Och tänk er om ungen vill göra karriär. Efter mycket hårt slit så har man lyckats komma upp sig så pass att man blir pressenterad för folk som kan förändra ens liv. Och så blir man pressenterad som Singel!
Finns det någon risk för respekt?
Aja... man lär ju i alla fall bli ihågkommen...

Hmm... det börjar bli sent... undrar varför jag skrev det här...
Men men... mitt svammel är tillåtet att förbise...