Nekromanti Apropå slagsmål

Mederian

Warrior
Är det bara jag som tycker att följande är lite konstigt?

Ett slag gör Krosskada. En spark gör Krosskada + 1. En skallning gör Krosskada + 2.

Utan tvekan kan man ju sparka bra mycket hårdare än man kan slå, och frågan är om man inte också kan slå hårdare än man kan skalla?

/Mederian

Evil Peter

Hero
Håller med om att det där lät mycket konstigt. En skallning är inte så jättehård i förhållande till ett bra slag. En spark var också löjligt klen jämfört med ett slag. Spelkonstruktörerna kan ju fundera varför man lär sig att man inte ska parera sparkar med armarna i fullkontakt. (de bryts ofta då)

C

Roblin

Warrior
Sparkar är väl i allmänhet hårdare än slag, hur skallningar ligger till är jag inte säker på, men de träffar ju uteslutande i ansiktet, vilket är effektivt, men de borde väl inte ta med det i beräkningarna när de bedömmer skadan?

Vidare kan det ju bero på vissa fysiologiska skillnader mellan terra männior, eller vad ni kallar dem här, och Mundana männikor... dessa har nämligen skallar av trä.

Eller inte.

-roblin-

Staffan

Myrmidon
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>hur skallningar ligger till är jag inte säker på, men de träffar ju uteslutande i ansiktet, vilket är effektivt, men de borde väl inte ta med det i beräkningarna när de bedömmer skadan?<p><hr></blockquote><p>
Nä. Det kommer in i träffområdet i stället.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Vindhand

Myrmidon
Å andra sidan...

... ser det väldigt mycket coolare ut att skalla en tirak än att slå litet på den. Skadan kanske reflekterar denna cineastiska effekt (att coolare saker är bättre)?

Catalyst

Veteran
"Sparkar är väl i allmänhet hårdare än slag, hur skallningar ligger till är jag inte säker på, men de träffar ju uteslutande i ansiktet, vilket är effektivt, men de borde väl inte ta med det i beräkningarna när de bedömmer"

Det fränaste är ju att ha en dvärg med någons sorts hjälm och springa runt och skalla (+ev. bita) folk i skrevet. /images/icons/crazy.gif

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Evil Peter

Hero
Re: Å andra sidan...

... ser det väldigt mycket coolare ut att skalla en tirak än att slå litet på den. Skadan kanske reflekterar denna cineastiska effekt (att coolare saker är bättre)?

Passa dig. Ger du dem lillfingret tar de hela armen. Snart har vi Matrix-Eon... /images/icons/smile.gif

C

Vindhand

Myrmidon

Det vore väl rätt kul... tänk om "legender & hemligheter" avslöjar att Eon egentligen bara är ett populärt deep-immersion-spel i Neotechs värld?

eXistens säger jag bara :)

Catalyst

Veteran

Det vore väl rätt kul... tänk om "legender & hemligheter" avslöjar att Eon egentligen bara är ett populärt deep-immersion-spel i Neotechs värld?

Tänk om modulen dessutom avslöjar vad jag alltid misstänkt: Att ALLA alver är fjollbögar, och att de blir "lidande" resp. "inåtvända" är egentligen bara att de kommer underfund med sin läggning...

eXistens säger jag bara :gremsmile:

Värsta stavfelet!!!
eXistenZ hette det!

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Magnus L

Hero
<k>Det fränaste är ju att ha en dvärg med någons sorts hjälm och springa runt och skalla (+ev. bita) folk i skrevet.</k>

aj aj aj aj aj aj......

Roblin

Warrior
Re: Å andra sidan... OT

Det hade varit en syn, där rök hela fortplantningsfrågan... när det visar sig att människor är helt nödvändiga för alvernas fortsatta exitens..

-roblin-

Virocon

Swordsman
Därför är du bara grisodlare!

...och det är på grund av sådana slutsatser som du förblir en simpel grisodlare. Alver är evolutionens slutsteg; facit över hur existensen skall vara, som gudalikt flög ned till Mundana från Det Andra Stället. (Konfidentiellt, jag får inte säga var.) Men det förvånar mig föga att anema gör sådana uttalanden, ty hans fåkunnighet lyses upp av hans titel;

Grisodlare/images/icons/tongue.gif.

/Virocon Illuantan fín Liham t'un Sanari

Catalyst

Veteran
Re: Därför är du bara grisodlare! [OT]

/images/icons/mad.gif Slag under bältet!

(Kan det vara så att Stockholmare och alvbögar är ganska lika?)/images/icons/tongue.gif

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Johan K

Gammal & dryg
Det är väll bara att ändra på det. Det stämmer ju att man sparkara hårdare och skallningen är väll nått mellanting av en spark och ett slag.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Catalyst

Veteran
Re: Därför är du bara grisodlare!

Säg detta till en Learam alv och denne kommer att visa dig exakt vilken fjollig blomsterluktare denne är.. =)

Den sorten som låtsar att han är hård,tuff och kan hålla sig i två veckor, men innerst inne är han också en liten fjollig blomsterluktarbög.

Alvhatande grisodlare, förenen Eder!

- Catalyst
"30n 0r d13!"

Alvdräpe

Veteran
Re: Därför är du bara grisodlare!

Så enligt dig är den perfekta existensen spetsörad, fjollig och sysselsatt med att lukta på blommor? Det andra stället måste för övrigt vara Woodstock. Allt de förbannade hippiesen gjorde på vägen var att skaffa spetsiga öron.

Alvhatande grisodlare, förenen Eder!