Tre solar
Hero
- Joined
- 8 Mar 2014
- Messages
- 1,166
Jag vet hur jag skriver content.
Jag kan fixa en karta.
Men jag har upptäckt att jag har jättesvårt att hitta ett bra arbetsflöde för att pussla ihop dessa två saker till en hexcrawl.
Hittills har jag försökt:
1. Fylla ruta för ruta, från början av sin lista. Metodiskt och lättöverskådligt, men katastrof vid en större karta. Skapar också problem om man associerar fram posterna: liknande encounters riskerar att hamna väldigt nära varandra.
2. Fylla ruta för ruta, lista i slumpmässig ordning. Ungefär som ovan minus likhet-problemet, men skapar istället problemet att det är lätt att missa poster som hänvisar till varandra.
2. Slumpa fram koordinater för varje post. Att generera numren går jättefort, men många poster måste flyttas manuellt (för att undvika ett strand-encounter på ett berg, till exempel). Dessutom tar det lång tid att markera på min SL:karta att "här finns det content".
3. Slumpa fram koordinater för varje post inom ett avgränsat område. Bättre kontroll än den helt slumpmässiga metoden, men det tar mer tid att generera numren. Det tar lika lång tid att markera dem på min SL-karta.
4. Placera ut dem godtyckligt. Egentligen tidseffektivt, men inbjuder till alldeles för mycket analysis-paralysis. "vore det inte bättre tre rutor bort? Nu när skeppsvraket är där"
Alla sätt känns supertråkiga och tidsödande.
Hjälp! Berätta för mig om ditt smarta sätt att göra det!
Jag kan fixa en karta.
Men jag har upptäckt att jag har jättesvårt att hitta ett bra arbetsflöde för att pussla ihop dessa två saker till en hexcrawl.
Hittills har jag försökt:
1. Fylla ruta för ruta, från början av sin lista. Metodiskt och lättöverskådligt, men katastrof vid en större karta. Skapar också problem om man associerar fram posterna: liknande encounters riskerar att hamna väldigt nära varandra.
2. Fylla ruta för ruta, lista i slumpmässig ordning. Ungefär som ovan minus likhet-problemet, men skapar istället problemet att det är lätt att missa poster som hänvisar till varandra.
2. Slumpa fram koordinater för varje post. Att generera numren går jättefort, men många poster måste flyttas manuellt (för att undvika ett strand-encounter på ett berg, till exempel). Dessutom tar det lång tid att markera på min SL:karta att "här finns det content".
3. Slumpa fram koordinater för varje post inom ett avgränsat område. Bättre kontroll än den helt slumpmässiga metoden, men det tar mer tid att generera numren. Det tar lika lång tid att markera dem på min SL-karta.
4. Placera ut dem godtyckligt. Egentligen tidseffektivt, men inbjuder till alldeles för mycket analysis-paralysis. "vore det inte bättre tre rutor bort? Nu när skeppsvraket är där"
Alla sätt känns supertråkiga och tidsödande.
Hjälp! Berätta för mig om ditt smarta sätt att göra det!