Nekromanti Arcane har gått i konkurs.

Chryckan

Swordsman
Arcane, en spelbutik i Stockholm, har begärt sig själv i konkurs den 13 augusti i år.

Är alltid tråkigt när spelbutiker lägger ner, speciellt de som även existerar utanför webben.

Mer info finns på deras FB sida. LÄNK

Johan K

Gammal & dryg
Det var ju mycket tråkigt att höra!!
Har alltid gillat att skrota omkring i fysiska butiker.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Min enda egentliga erfarenhet av Arcane är på GothCon och det är en blandad erfarenhet. De har suttit på auktionerna som företagit och bjudit över privatpersoner och gnällt högljutt över att folk betalar dyra pengar för värdelösa saker när de inte fått det de bjudit på. Det är verkligen den sämsta sidan som går att visa och gör att de har ett skamfilat rykte i min bok.

Däremot så är det positiva att de verkligen varit en guldgruva för samlare som velat ha tag i gamla rollspelssaker. Hade jag inte redan haft "fulla" samlingar hade de varit min favoritbutik. Det är dock alltid synd när rollspelsbutiker slår igen, så oavsett vad jag tycker om butiken i övrigt är det här en förlust. :gremfrown:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Robert Jonsson said:
Däremot så är det positiva att de verkligen varit en guldgruva för samlare som velat ha tag i gamla rollspelssaker. Hade jag inte redan haft "fulla" samlingar hade de varit min favoritbutik. Det är dock alltid synd när rollspelsbutiker slår igen, så oavsett vad jag tycker om butiken i övrigt är det här en förlust. :gremfrown:
Prexis. Jag ska hasta ner till butiken nästa vecka och kolla vad jag kan hitta. Förra räden resulterade i inköp av en del bra WFRP-grejer och Traveller-böcker.

Trist.

/Magnus

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag minns att de hade väldigt höga priser på sin hemsida. Men det var evigheter sen jag var in där sist så det kanske ändrats.

Brynolf

Dum fan
Det var ju synd, om än kanske inte helt oväntat. Gick att hitta en del goa grejer där om man hade tur.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ond bråd död said:
Jag minns att de hade väldigt höga priser på sin hemsida. Men det var evigheter sen jag var in där sist så det kanske ändrats.
De höga priserna var fortfarande kvar på senaste GothCon. Kan eventuellt vara så att de äldre böckerna börjat sälja sämre och bidragit till mindre lönsamhet?

Eksem

Champion
Hörde ett rykte om att Alphaspel tar över både delar av lager och personal, men huruvida det ligger någon som helst sanning i detta vågar jag rakt inte lova.

Men jag gillar iaf Alphaspel mä.

Hunk

Hero
Tråkigt. För ett och ett halvt år sedan trodde jag att Arcane var på väg att ta fart ordentligt, men efter det har jag hört från andra i branschen att de har haft svårt att betala sina leverantörer.

Jag har i alla fall tyckt att de som drev Arcane har varit väldigt trevliga att ha att göra med, både på ett privat och affärsmässigt plan. Jag hoppas att konkursen inte kommer att slå alltför tufft på deras privatekonomi (ett par tidigare konkurser för spelbutiker har tyvärr gjort det). Stockholm har alltid varit en tuff marknad för spelbutiker...