Tänkte just det. Missade folk att hon hela tiden stödjer Ambessa och att hon är först med att uppmuntra Caitlyn att ta rollen som ledare på Ambessas inrådan? Jag upplevde ingenting märkligt alls med att hon förrådde dem. Vist det var inte telegraferat som det hade varit i andra media men just att det var relativt subtilt men ändå uppbyggt innan är väl lite så hela Arcane funkade?
Nja, håller inte med. Jag hade köpt det mer om hennes råd var mer i linje med "vi borde lita på Ambessa, hon vet vad hon gör" istället för "Du vet att vi bara kan sparka ut alla Noxians, folk litar på dig, inte Ambessa." Jag känner inte att det var uppbyggt. Att hon var skyddad under attacken låter inte särskilt troligt heller, hon håller på att bli mördad av en chem-tank-jätte (om det inte vore för både fiskpolisen och Lloris).
När jag såg om säsong 2 för andra gången så letade jag just efter tecken på Maddies skurkerier men det
enda som finns är att hon dunkar på bröstet, men det ligger snarare i linje med hennes naivitet som hon uppvisar gång på gång. Nästa kommer när Vi och Cait samtalar och hon börjar tjuvlyssna utanför dörren. I övrigt ger hon konstant råd och kommenterar som talar för återhållsamhet samt att inte låta Ambessa köra över henne.
Visst, 4D-chess så är det vad Ambessa vill att hon gör, men det får vi imo inga indikationer om.