Andy
Vila i frid
Jag skulle lätt ge 200kr för en Arcariakarta i A1 av Pär Lindström. När startar den crowdfundingen.
Give me!
Give me!
Vad är Arcaria för värld? Och tack för smickret.Andy said:Jag skulle lätt ge 200kr för en Arcariakarta i A1 av Pär Lindström. När startar den crowdfundingen.
Give me!
Det är den bästa spelvärlden på svenska rollspelsmarknaden. Dvs Sagas kampanjvärld.Clercon said:Vad är Arcaria för värld? Och tack för smickret.Andy said:Jag skulle lätt ge 200kr för en Arcariakarta i A1 av Pär Lindström. När startar den crowdfundingen.
Give me!
Haha, håller du på att ta igen för de gånger du inte rekommenderat egna spel?Arfert said:Det är den bästa spelvärlden på svenska rollspelsmarknaden. Dvs Sagas kampanjvärld.
Exakt. Saga har historiskt inte fått det löööööve det förtjänar. Och jag måste bekämpa vissa missuppfattningar som florerat tidigare. Som till exempel att det är ett fjantasy-spel när det snarare ligger närmast är en mix av Game of Thrones blandat med Harn. Det är som bekant ett spel med människor och deras planer ligger i centrum. Monster och varelser är mer en backdrop. Fast det vet du ju.DeBracy said:Haha, håller du på att ta igen för de gånger du inte rekommenderat egna spel?Arfert said:Det är den bästa spelvärlden på svenska rollspelsmarknaden. Dvs Sagas kampanjvärld.
Haha, ja mina äventyrsidéer bygger ju på arvstvister, fårstölder och tegelbruk så jag luta mig ju inte direkt så tungt emot settings fantasyelement.Arfert said:Exakt. Saga har historiskt inte fått det löööööve det förtjänar. Och jag måste bekämpa vissa missuppfattningar som florerat tidigare. Som till exempel att det är ett fjantasy-spel när det snarare ligger närmast är en mix av Game of Thrones blandat med Harn. Det är som bekant ett spel med människor och deras planer ligger i centrum. Monster och varelser är mer en backdrop. Fast det vet du ju.
Jag spelar uppenbarligen för lite Saga.Arfert said:jag måste bekämpa vissa missuppfattningar som florerat tidigare. Som till exempel att det är ett fjantasy-spel när det snarare ligger närmast är en mix av Game of Thrones blandat med Harn. Det är som bekant ett spel med människor och deras planer ligger i centrum. Monster och varelser är mer en backdrop....
...själv så brukar jag ha med hjälpsamma tomtar och nån Sidhe/hagga som vakar över "sin" by. Och då och då blir en munk varulv eller så. Eller så har rollpersonerna en uppdragsgivare som är vampyr. Men lojal mot kungen. Skurken är människa.
Jag tänkte samma sak. Men sist jag gjorde det figurerade iofs en olyckligt kär jättinna en stund i början innan det blev politik av alltihop.Organ said:Jag spelar uppenbarligen för lite Saga.