Nekromanti Argh!! Var är Snösaga!?

Cinq Korda

Veteran
Är det någon som vet varför Snösaga inte finns på plats i tradition-butikerna i Göteborg??

Den skulle kommit idag.. /images/icons/sad.gif/images/icons/mad.gif

/Cinq Korda "arg som f..n"

Eksem

Champion
Kolla på SF-bokhandeln. Jag såg den på SF-bokhandeln i Stockholm idag.

Cinq Korda

Veteran
SF-bokhandeln i Göteborg har inte börjat sälja rollspel än (möjligtvis med undantag av vissa D&D produkter). /images/icons/sad.gif

Jag har varit och kollat på Tradition i femman flera gånger, och när jag ringde till Tradition på järntorget fick jag svaret att "Snösaga förhoppningsvis kommer nästa vecka..."!!

Usch, nu är min helg förstörd/images/icons/sad.gif

Baldyr

Hero
Vad jag vet så har Tradition blivit uppköpta av en stor (läs: internationell) spelkedja, varför Traditions centrallager inte längre finns i Göteborg, utan i Danmark. Jag vet också att leveranser till och från detta lager (där även andra företag i koncernen har sina lager inhysta) har varit struliga. Anledningen lär hur som helst bero på att allting fortfarande är nytt - med tiden lär det säkert fungera smidigare.

Min gissning är alltså att Snösaga-böckerna fortfarande är på väg till eller från Danmark. Däremot är det svårt att gissa när de kan tänkas komma fram, liksom när böckerna slutligen når samtliga Tradition-butiker i hela landet. (Själv väntade vi i flera veckor på en beställning som skickades genom nämnda lager i Danmark...)

/Pauli Paananen, återförsäljare i Göteborg som använder ett dotterbolag till Tradition som importör av spelprodukter

Antraxe

Veteran
Re: Argh!! Var är Snösaga!? OT

Jag visste om att det fanns en SF-bokhandeln på fler ställen än i gamla stan! Hoppas att den sprider sig till umeå snart, SF-bokhandeln måste vara världens bästa affär/images/icons/smile.gif

Eksem

Champion
Re: Argh!! Var är Snösaga!? OT

Bästa affären är väl lite att ta i? Men de har personal med koll, ett grymt utbud och hyfsat humana priser.

Roligaste affären i Stockholm är nog... öhm, jag gillar Sneakers n Stuff för att de verkligen älskar sneakers. De är helt sjuka i huvudet allihopa ;)

Boutique Sportif för att Jonas där är så obeskrivligt cool. Speciellt när han hade sin röda dress hela tiden.

Pet Sounds är ju också grym. Skitbra personal. Jobbig kundkrets :gremwink: Missa inte reportaget i senaste Nöjesguiden!

Alvglans är kul för den som gillar skräpkultur. Vi hittade Guyver (spelfilmen med Mark Hamill!) för 50 spänn! Fynd! Enda stället jag vet där man kan hitta transsexuella Barbie-dockor.

Sämst är Comics Heaven. Det enda som är bra där är att en av snubbarna som jobbar där ÄR Comic Book Store Guy från Simpsons. Kloner!