Läs manualen & FAQ'en?
Det är ju hur lätt som helst att föra över filer mellan dator, iTunes och iPod oberoende av operativsystem.
Det enda krångliga är att installera iPoden till Windows vilket kräver en installation plus reboot för varje USB-port du vill använda iPoden på. (Vilket för mig är helt sanslöst att det krävs en ny installation av mjukvaran bara för att man kopplar in på USB-port 1 istället för 2, 3 eller 4 .. )
Sedan när du startar om datorn och öppnar iTunes så visar sig din iPod i vänster kolumn tillsammans med dina spellistor och annat du har skapat. Sedan går du in i ditt bibliotek, markerar filer, drar dem över till iPoden och voilá - du har nu fått dina låtar överförda till iPoden. Dra över dina skapade spellistor så har dem även dem på din iPod.
Sedan är det bästa att helt enkelt stänga av att iTunes självt skall organisera din musiksamling då det är bundet till att förstöra den ordning du vill ha. Det är min största buffel jag har med iTunes - dess oförmåga att sortera på ett bra sätt.
Som Arfert och Seter skriver, det funkar felfritt och smidigt. Det enda som inte verkar fungera är det som Behrmann efterfrågar i att man skall kunna dra och släppa musikfilerna på filnivå utanför iTunes.
<pre>yBook:/Volumes/Yyrkoons iPod/iPod_Control yyrkoon$ ls Music/F22/
AMZN.mp3 FCXR.mp3 GJCY.m4a KNZI.mp3 PBSE.mp3 SCJP.mp3 WJQO.mp3 YVVS.mp3
AOZO.mp3 FECM.mp3 HHQL.mp3 KRDL.mp3 PEFL.mp3 SSDU.mp3 WWPM.mp3
APEV.mp3 FEQJ.mp3 IJSO.mp3 LFBF.mp3 QTPE.mp3 SWNM.mp3 XCHJ.mp3
DRYB.mp3 FFXK.mp3 IMSM.mp3 LIES.mp3 RBIL.mp3 TMBP.mp3 XIJL.mp3
EIKI.mp3 FZXG.mp3 IPFR.mp3 LPYI.mp3 RGOC.m4a UPOG.mp3 XLLT.mp3
ETJU.mp3 GICQ.mp3 IQNO.mp3 OMRB.mp3 SAAT.mp3 VCGC.mp3 XVJB.m4a</pre>
Det är lite svårt tolka vilket av alla album jag har på min iPod ja.. 13.25GB med musik på iPoden, ett album av 49 listades ovan. Vilket?
Om man vill ha dra och släpp-hanteringen får man ta till iTunes, då funkar det precis som förväntat. Dessutom kan man enkelt bestämma vart filerna skall ligga beroende på vilken spellista man drar dem till. Personligen har jag tre olika musikkataloger på tre olika datorer och alla visas samtidigt i mitt iTunes.
Nu när de implementerat stöd för podcasts och radio i iTunes är jag nästan nöjd med iTunes som helhet, även om jag saknar enkelheten i WinAmp. Glöm inte att Apple är känt för att ta beslut som minskar ned användarens påverkan över sina filer för att strömlinjeforma systemet och minska användarfelen. Vilket sorteringsfunktionen är en tydlig del av.