terje
xenomorf mystiker
Hej
Jag håller på att skriva en SF-spelmiljö baserad på ett generationsskepp som utsätts för en invasion av ett främmande ekosystem. Lite Brian Aldis Non-Stop och Alien (eller för den delen det gamla TSR spelet Metamorphosis Alpha).
Tänkte använda samma regler som jag och David Bergkvist använde i Tellus. Genom att spelmiljön utgörs av ett generationsskepp utan några egentliga detaljer om vad som finns utanför så går det också att lägga in den i ett annat sf-spel (typ Tellus, Star Wars, Terra One, Alternity, Traveller, etc).
Kolla gärna på filen jag bifogat och kom med kommentarer. Vad saknas? Är något onödigt? Vad ska ändras? Osv.
Jag håller på att skriva en SF-spelmiljö baserad på ett generationsskepp som utsätts för en invasion av ett främmande ekosystem. Lite Brian Aldis Non-Stop och Alien (eller för den delen det gamla TSR spelet Metamorphosis Alpha).
Tänkte använda samma regler som jag och David Bergkvist använde i Tellus. Genom att spelmiljön utgörs av ett generationsskepp utan några egentliga detaljer om vad som finns utanför så går det också att lägga in den i ett annat sf-spel (typ Tellus, Star Wars, Terra One, Alternity, Traveller, etc).
Kolla gärna på filen jag bifogat och kom med kommentarer. Vad saknas? Är något onödigt? Vad ska ändras? Osv.