Nekromanti arketyper på konvent

Foggmock

Myrmidon
Re: ang. figurspelare och brädspelare

Alternativt tunnisar på tio-tolv bast med inte-ens-moppefjun... :gremsmile:

Rosen

Myrmidon
Bättre upp

Utmärkande för veteranen är att han började åka på konvent någon gång runt det år då konventsgeneralen föddes.

Hört på förra LinCon.
Anders Blixt: "Få se, jag var med och arrangerade konvent första gången... 1977.
tjej i receptionen: "Det året föddes jag..."

--
Åke

Krille

Super Moderator
Rationalisering

"Face it, om Ackegård inte kom på ett konvent skulle de få sätta upp en pappfigur av honom."

*vrålflabb*

Man kanske skulle sätta upp en Ackegårdomat vid en sådan pappfigur: en dator där man kan få bläddra mellan bilderna, ett myntinkast som äter tiokronor och en skrivare som skriver ut vald bild i högupplösning. Efter genomförd utskrift spelas en sampling av Ackegård som tackar så mycket.

---

Lite mer allvarligt (men inte mycket): det skulle vara rätt kul att sätta upp nån form av utmaning. Man tar Ackegård, Rosen, Arfert, MiG, Tapia, Bergting och ett par till av Sveriges mer namnkunniga tecknare vid varsitt bord, ger dem en motivbeskrivning och sedan får de två timmar på sig och obegränsat med kaffe för att teckna detta motiv. Samma beskrivning till alla tecknare, förstås. Sen får konventsdeltagarna rösta på vilken de tyckte bäst om.

Troberg

Sinister eater
Re: Rationalisering

Lite mer allvarligt (men inte mycket): det skulle vara rätt kul att sätta upp nån form av utmaning. Man tar Ackegård, Rosen, Arfert, MiG, Tapia, Bergting och ett par till av Sveriges mer namnkunniga tecknare vid varsitt bord, ger dem en motivbeskrivning och sedan får de två timmar på sig och obegränsat med kaffe för att teckna detta motiv. Samma beskrivning till alla tecknare, förstås. Sen får konventsdeltagarna rösta på vilken de tyckte bäst om.
Lite som VM i plastikkirurgi i Cow & Chicken då? Kul ide!