Nekromanti Arkham + vilka moduler?

Johan K

Gammal & dryg
Är på G att skaffa det eminenta spelet Arkham Horror. Funderar dock på vilka moduler jag vill ha, så ni får gärna tipsa vad jag vill köpa för moduler & varför jag just vill köpa dem.. =)

krank

Går ondskans ärenden
Mitt förslag ärt att vänta med moduler; spelet är ju eminent spelbart och har lång livslängd redan innan dem.

DarkMystic

Swordsman
Spelet är nästan grymmare utan allt extra stuff, men gott som alla modulerna är grymma. Speciellt dem utan extra bräden, blir mer fluff och spelet tar inte lika sjukt lång tid. Jag föreslår ni spelar igenom alla Old ones i Arkham horror innan ni skaffar nästa modul, och så vidare.

stilton_UBBT

Veteran
Bland de stora boxarna är Dunwich Horror ett bra köp, eftersom du får fler kort av typen som dras oftast. Det ger större variation. Tema- och stämningsmässigt är den senaste, Innsmouth Horror, mest lyckad enligt min mening. Men den är svårare och kanske inte idealisk att skaffa först.

Rising

Vila i frid
På Boardgamegeek så är den allmäna åsikten att Dunwich Horror är det bästa första köpet, eftersom den erbjuder fler valmöjligheter och tillför mer djup till spelet, vilket det är i ett skriande behov av, eftersom basspelet snabbt kan framstå som väldigt skriptat och enformigt efter ett antal spelomgångar.

Men generellt sett så tycker jag att det låter klokt att spela "slut" på varje expansion innan man köper en ny.