Steg 1 är att designa och tillverka den faktiska armen, och sedan motorisera den. Detta blir, om än fruktansvärt dyrt, inte särskilt svårt. Allt som behövs är en ledad metallkonstruktion med Rörelse i de enskilda komponenterna. Eventuellt kan den fogas ihop med ben och kött med de biotropiska effekterna Foga eller Växa.
Jag tror verkligen att 'Animera föremål' vore bättre, eftersom den effekten tydligt får objektet att röra sig 'enligt magikerns vilja' (se min och Pendragons diskussion en bit ned).
Steg 2, att konstruera styrsystemet, är betydligt svårare. Det kan möjligen vara så att det finns någon på Mundana som hade kunnat wira protesen direkt i armstumpen och sedan ha Rörelseeffekter i protesen med aktiveringsvillkor som "Cervical Spinal Nerve 6 innervates Extensor Carpi Radialis Brevis". Alltså, varje nervimpuls från ryggrad till arm motsvaras exakt av en artefakt som utför samma rörelse som kroppen hade gjort, med aktiveringsvillkor att patienten aktiverar rätt neuron.
Jag misstänker att det finns en esoterisk möjlighet att ge icke-levande substanser liv via någon obskyr magisk effekt, i.e, 'living metal'. Ett föremål som på så vis gjorts 'levande' hade fått förmågan att påverkas av biotropi, och därför teoretiskt kunnat kopplas ihop med en persons nervbanor via 'Ympa' och 'Kompatibilisera', och fungera precis som en riktig kroppsdel. Jag tror att detta är förklaringen till sanarialven Teveletions järnhänder i mitt Mundana, för att inte tala om ursprunget till Talosernas bronshud.
Jag tror tyvärr inte varken vi eller någon av våra konakter är kapabla till den sortens lösning.
Tja...inte för att vara sån men ni känner dels Tearlach Machirnan, som antagligen är den främsta biotropikern i Legio Colonan, dels Im-Berefel Ra'Drach do Kampa som är en av de främsta ataxatropikerna i världen och en minst sagt duglig nekromantiker, och dels Khakra som är episk expert på metamorfoser. Så medan ni kanske inte har någon kamorfisk biomantiker att tillgå skulle jag ändå hävda att ni har det ganska bra ställt med resurser i den här frågan, åtminstone i teorin.