Nekromanti Artikel om D&D Miniatures …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
På WotC webbplats (närmare bestämt här) finns den första delen av en artikelserie författad av den nuvarande D&D Miniatures-mästaren Brian Mackey.

Den första artikeln handlar om braiga CG warbands och hur man kontrar dem.

Ram

Skev
Mycet intressant läsning! När vi ändå är inne på ämnet så är det väl på sin plats att rekomendera hela WotC:s Minis-sida där Angelfire-förhandstittarna börjar komma upp. Jag gillar Mounted Paladin. Det kan vara den pjäs som gör att LG till slut går att spela med (även om Couatl var ett riktigt bra steg i rätt riktning). Hoppas bara att den inte kostar över 100p...

Dante

Staff member
Mer än 70 poäng i alla fall …

Saxat från förhandstitten av mounted paladin: »This is another creature that doesn't appear in 100-point warbands.«

Inte gör det mig något. Jag tycker nog att 200 poäng är roligare att spela än 100 poäng (annars får jag ju inte använda Drizzt).

Ram

Skev
Re: Mer än 70 poäng i alla fall …

Håller med om att 200p är roligare än 100p. Men kostar den mer än 100p så håller den nog inte måttet, åtminstone inte av vad jag kan bedömma av förhandstitten. Skulle gissa på att den är ungefär:
Lvl: 8
AC: 20
HP: 80
Speed: 8
Attacker: +17/+13 (20 magic)

Powerful charge: +15
Fearless.
Smite evil +10

Allt ovan vilda gissningar förståss! :gremgrin:

Om den kostar nära 70p så tycker jag att den är bra, men landar den nära 100 så är den inte bra nog. Typ.

Edit: Såg att det stod att den var "even tougher than the Steel Predator" som är AC 23 och 100 hp... Detta kan nog vara ett riktgit monster och är då troligen prissatt därefter...

Dante

Staff member
Re: Varför gissa?

Fast enligt den sidan kostar mounted paladin 0 poäng, och det tror jag inte på.

Mounted paladin kommer ju inte förrän i juli, när Angelfire släpps, så ingen vet ännu hur mycket den kommer att kosta.

Därför gissa.

Och nej: Det var inte Drizzt vi spekulerade om.

Rising

Vila i frid
Äh, tusen minus till mig. [OT]

Jag gjorde precis det som jag alltid klankar på när andra gör; jag läste slarvigt och såg inte till sammanhanget.

Ber om ursäkt för mitt fullkomligt meningslösa inlägg.

Jag hoppas att Mounted Paladin suger, för den ser rätt ful ut.

...och så hade jag velat ha riddjur med typ "legoklossar" på sadeln, och särskilda "ryttarpjäser" med fyra hål i arslet så att man kunde sätta valfri ryttare på valfritt riddjur. Det kunde ju ha varit jätteroligt.