Nekromanti Artiklar från Fenix...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Tillsammans med artikeln om legender (hoppas den kommer upp också!) är Dantras-artikeln min favorit när det gäller Saga-materialet i Fenix. Härligt att se den tillgänglig!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Legender-artikeln är en grej som Fenix layoutade själva har jag för mig, och därför har jag den inte som PDF

... men inget hindrar att jag gör en egen version.. och lite andra tidigare artiklar också..
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
Såg att artikeln om dvärgar, Dantras och Svarta Lagunen dykt upp på sidan. Finns det möjlighet att även artiklarna om alver och norog dyker upp på sidan?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Schtajner said:
Såg att artikeln om dvärgar, Dantras och Svarta Lagunen dykt upp på sidan. Finns det möjlighet att även artiklarna om alver och norog dyker upp på sidan?
Vilket nummer är det?

Har gått igenom de Fenix jag har själv nu och de nummer jag hittat Sagamatrial i är:


2/05
1/07
1/08
5/08
2/09
6/09
2/10
3/10
5/10

vilka har jag missat?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
I 5/10 finns äventyret Den försvunne baronen del 1
kommer del 2 att göras tillgänglig på nått vis i framtiden?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det kom en stroke emellan, sen rann det ut i sanden... men det finns två delar till. Måste renskriva och rita kartorna, vi får se när det blir av.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Hans E Magnusson said:
Schtajner said:
Finns det möjlighet att även artiklarna om alver och norog dyker upp på sidan?
Vilket nummer är det?

Har gått igenom de Fenix jag har själv nu och de nummer jag hittat Sagamatrial i är:


2/05
1/07
1/08
5/08
2/09
6/09
2/10
3/10
5/10

vilka har jag missat?
Artikeln om alver finns i 6/2006. Det är samma artikel som finns på Saga-bloggen som jag länkade till i senaste inlägget på Nor Bannog.

Vad är det för material i 2/05 och 1/07? Det är de två jag inte hittar igen i min egen tidningshög.

EDIT: 1/08 saknar jag visst också.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
2/05 Gorlios av Octa, SLP porträtt
1/07 Fauner, Avaherna & Calanor, av Anders Lekberg
1/08 Konspirationer i Saga

tror jag
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Hans E Magnusson said:
2/05 Gorlios av Octa, SLP porträtt
1/07 Fauner, Avaherna & Calanor, av Anders Lekberg
1/08 Konspirationer i Saga

tror jag
Huh! Jag tänkte ju på den där faunartikeln bara häromdagen, så jag måste ju ha läst den.

De andra två verkar finnas tillgängliga på Saga-bloggen, liksom artikeln om Norog. Värsta grymt, massor med material från Fenix tillgängligt i smyg! Det här luktar bloggpost. :gremlaugh:
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
DeBracy said:
De andra två verkar finnas tillgängliga på Saga-bloggen, liksom artikeln om Norog. Värsta grymt, massor med material från Fenix tillgängligt i smyg! Det här luktar bloggpost. :gremlaugh:
Har du en länk? Jag kan inte hitta :gremfrown:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Schtajner said:
DeBracy said:
De andra två verkar finnas tillgängliga på Saga-bloggen, liksom artikeln om Norog. Värsta grymt, massor med material från Fenix tillgängligt i smyg! Det här luktar bloggpost. :gremlaugh:
Har du en länk? Jag kan inte hitta :gremfrown:
Klart jag har en länk, jag är ju typ värsta informationsproffset! (även om jag inte var så snäll så jag delade med mig första gången)

Norog – svartfolket
Gorlois av Octa
Konspirationer i Saga, en introduktion

Den som vill rota mer kan skriva in ”site:http://saga-rollspelet.blogspot.com/” + sökord i Google-rutan. Då får man bara träffar på Saga-bloggen. :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
vad bra att du länkar för länken du har till sagabloggen på din blogg funkar ju inte, lite många h,t och p,en

:gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Hans E Magnusson said:
vad bra att du länkar för länken du har till sagabloggen på din blogg funkar ju inte, lite många h,t och p,en

:gremsmile:
Funkar ju hur bra som helst. Förstår inte vad du talar om … :gremwhistle:

(Tack. Länkarna från inlägg har ju varit korrekta iaf.)
 
Top