Ojdå!
Är det fortfarande folk som läser detta? Okej då får jag väl posta lite till då...
1. Kan jag få länkarna till Ars Magica och Terra Draconis hemsida? (Dom verkar nämnas rätt ofta...)
2. Angående grundegenskaperna:
Fysik: Ja, jag har också tänkt på att dela upp Fysik, men det var för nära besläktat.
Vighet och Precision: Alltså, precision är fingerfärdighet.
Intelligens: Oj, en sån debatt... Visserligen vill man att trollen skall vara dumma och så, men å andra sidan vill man ju att det skall kunna spelas... Kanske bäst att ta med den, men utnyttja den rätt fritt? (Bara när man tycker att inte spelaren skall få tänka, eller om rollpersonen försöker läsa sig något...) Och ja, det är klart att man ska ha med egenskaper som "disträ" och så.
Psyke: Viljestyrka och psykisk kraft. Jag anser att en magiker ska vara viljestark, och en viljestark person ska kunna stå emot magi bättre. (Jag funderar på ett system där dom upplysta personerna inte riktigt "tror" på magi, där magi är verkligare och mäktigare ju längre ut i bushen man kommer.)
Uppmärksamhet: Ny, japp. Och så användbar! (Reflexer, sinnen, upptäcka saker. Upptäcka/hitta kan inte sammanfattas i en färdighet tycker jag!)
Alla som läser detta kan väl skicka ett svar, så jag ser vilka som läst. Tack.