Re: Vilka moduler till Eon IV är pågång?
Trevligt med en kommentar!
Hmm, riddaren hade jag inte kollat i men jag tänker så här. Om det finns en feodalherre så har han ett säte, (eller två - han sitter ju på ett också). Det andra, det han bor i, ligger inte ensamt med åkrar runt omkring. Det ligger i en stad eller minst en by. Alla byar i Asharien ligger i "bördiga delar" - inte på slätten (föutom Farla). Det är alltså dessa bördiga delar som suger med en ynka 2a. Resten toppar förmodligen på en nolla.
Norra Asharien har en snittemperatur under nollan tre månader om året. Känns mer som götaland eller? Fast med torka 6 månader om året på det då. (Har svårt att tänka mig att det är svår torka på slätten men regnar normalt några mil längre norrut. Regnar mer, absolut - men inte jättemycket. Det finns inga sådana ändringar i topografin typ bergsmassiv eller annat tycker jag.)
Har inte hittat majs och potatis, men det borde funka. Oliver ska nog vara längst i söder på en sydligt belägen sluttning så det borde finnas men vara sällsynt.
Riddartabellerna kommenterade jag ovan. Jag tror att man ska tolka det som du säger. Generellt för landet. Men i Asharien finns bara borgar på de minst toftiga platserna. Mûhad vet jag inget om, väntar med spänning på den modulen. Tror den blir en av de bättre.
Befolkningstäthet har du och jag diskuterat tidigare, jag lägger mig platt då det inte intresserar mig. Sorry.
Så till roten:
#1: Pass.
#2: Mobbad vet jag inte men gudsförgäten avkrok - det är det definitivt i min regi. Att ingen vill bo där har jag väl inte sagt, man bor nog ganska bra på 25% av territoriet om man har råd att köpa mat. De övriga 75% - där vill förmodligen ingen som inte måste bo. Och än färre överlever.
Vilket jag också tycker mig ha lagt åtminstånde ett par kilo argument för.
Vlad / Kommenterar och argumenterar.