Nekromanti Asmodeus och du!

God45

#PrayersForBahakan
Jag har spelat en session av Pathfinder som en cleric som dyrkar Asmodeus. Jag tänkte att det skulle vara roligt att göra broschyrer att dela ut till mina med äventyrare i ett försök att konvertera dem. Jag blev ganska nöjd med resultatet men känner att jag behöver feedback. Så vad tycker ni? Någonting jag kan ändra för att göra den bättre?

Attachments

Tell

Hero
Underbart.
Känns som om jag var tillbaka vid frihetsfrontens möten.

God45

#PrayersForBahakan
Tell said:
Underbart.
Känns som om jag var tillbaka vid frihetsfrontens möten.
Jag försökte slänga in lite hardcore Randianism, det verkar vara passande för Lawful Evil

God45

#PrayersForBahakan
Har någon några andra bra tips för att konvertera folk? :gremsmile: Jag har den vanliga pitchen om pengar, värdslig framgång, positioner som mellannivå chefer i helvetet när de dör och kanske till och med magiska krafter. Vad mer kan jag göra för att sälja in evig fördömelse?

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Har någon några andra bra tips för att konvertera folk? :gremsmile: Jag har den vanliga pitchen om pengar, värdslig framgång, positioner som mellannivå chefer i helvetet när de dör och kanske till och med magiska krafter. Vad mer kan jag göra för att sälja in evig fördömelse?
Säg att den eviga fördömelsen i själva verket är en befrielse från jordelivets vedermödor.

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:
Säg att den eviga fördömelsen i själva verket är en befrielse från jordelivets vedermödor.
Den här är rätt bra... Jag behöver säga det på ett sätt som tekniskt sätt ät sant men som samtidigt är vilseledande...

"I helvetet kommer ni inte lida av några vedermödor som ni lider av på jorden" (Ni kommer lida av nya, mycket värre vedermödor)

"Om elden förtärde något skulle den inte vara evig" (Betyder inte att det inte känns som om den bränner en till döds, innebär bara att det inte kommer sluta)

Tell

Hero
Om din pitch är avsiktligt lawful-evil-rand, skulle jag nog köra på det rakt av.

Livet är ett test, och DU är en potentiell Hero, en demigud, och dina begränsningar kommer av fördömande illogiska system. Ditt val av Asmodeus ger dig friheten i tydliga val.

Kulten tar hand om dig medan du lär dig, men detta är en tjänst. Omskolning. Asmodeus förväntar sig att du betalar tillbaka, genom att hålla det avtal du ingår.

Även om kulten har ett standardavtal, respekterar Asmodeus dina behov. Du kan omformulera avtalet. Att göra detta är svagt, men en möjlig väg att bli starkare.

Tell

Hero
"Om elden förtärde något skulle den inte vara evig" (Betyder inte att det inte känns som om den bränner en till döds, innebär bara att det inte kommer sluta)

Gör helvitet till ett evigt testande, ständigt svårare. Ett purgatorium, där din dröm, din dygd, ditt avtal blir svårare och svårare att uppfylla.

Belöna varje framgångsrikt uppfyllande, med en period i ett perfekt paradis. Perfekt för ditt avtal.

Paradistiderna blir färre och färre, och snart är det bara ett minne. Se till att de återkommer nu och då, för att påminna. Det gör smärtan värre.

God45

#PrayersForBahakan
Tell said:

Gör helvitet till ett evigt testande, ständigt svårare. Ett purgatorium, där din dröm, din dygd, ditt avtal blir svårare och svårare att uppfylla.

Belöna varje framgångsrikt uppfyllande, med en period i ett perfekt paradis. Perfekt för ditt avtal.

Paradistiderna blir färre och färre, och snart är det bara ett minne. Se till att de återkommer nu och då, för att påminna. Det gör smärtan värre.
Det går lite från canonen och i den här kampanjen är jag en spelare och kan inte göra det. Men det finns något liknande, desto bättre jobb man gör desto starkare djävul blir man i helvetet och man kan jobba sig upp där också. Så fuckar man up blir man en av de där helvetes maskarna men om man gör ett bra jobb kan man bli en pit fiend eller kanske till och med en helvetes greve. Så jag kan trycka på det lite hårdare :gremsmile: