Nekromanti Assasins Creed: Revelations

!Paxen

Swashbuckler
Tar just nu en liten paus ifrån spelandet, vilket är väldigt svårt.

Än så länge har jag inte hittat något nämnvärt att klaga på, förutom dom klassiska osynliga väggarna som finns.

Grappling hooken man får är bra.. Ibland, men när man klättrar så känns den ganska onödig, då man tidigare har kunnat göra ett lång högt hopp.

Valmöjligheterna med att tillverka bomber.. Det får än så länge 4 av 5 möjliga, men jag kanske får mer saker senare. Är iaf glad över att det inte är något tråkigt minispel involverat.

Apropå minispel så finns det ett Tower Defence i AC. Lite svårt att fatta första gången, men nästa gång så är jag bättre förberedd.

Annars så känns det som att allt har fått en uppfräschning. Jag är mer än nöjd att få springa lös med Ezia på Konstantinopels gator/tak, Själva storyn är.. Väldigt trådvis just nu.

Så, någon annan som har börjat spela?

chrull

Stockholm Kartell
Jag har inte fått något mail om att hämta ut det än :gremfrown:

Å andra sidan har jag fullt upp med andra spel, så jag väntar nog lite, men jag hade hoppats på att ACR innehåller mer än bara Ezio, börjar tröttna lite på honom.

!Paxen

Swashbuckler
chrull said:
Å andra sidan har jag fullt upp med andra spel, så jag väntar nog lite, men jag hade hoppats på att ACR innehåller mer än bara Ezio, börjar tröttna lite på honom.
Men det gör det ju. Altaïr saka vara spelbar också (har dock inte kommit så långt än).

Konstigt att du inte har fått mejl för att hämta ut det än.. Har du beställt någon extra speciell edition?

chrull

Stockholm Kartell
!Paxen said:
chrull said:
Men det gör det ju. Altaïr saka vara spelbar också (har dock inte kommit så långt än).

Konstigt att du inte har fått mejl för att hämta ut det än.. Har du beställt någon extra speciell edition?
Altaïr lär väl bara dyka upp i en kort flashback eller så? Jag vill ha mer story. Helst av nästa generations assassin, och gärna långt ifrån medelhavet.

En av de bästa sakerna med AC är ju att drömma om vad nästa karaktär blir på för plats och tid. Japanska Ninjor? Fransk revolution? Amerikansk revolution? Rysk revolution? Nazityskland? Svensk stormaktstid?

Oh the possibilities.

!Paxen

Swashbuckler
chrull said:
!Paxen said:

Altaïr lär väl bara dyka upp i en kort flashback eller så? Jag vill ha mer story. Helst av nästa generations assassin, och gärna långt ifrån medelhavet.

En av de bästa sakerna med AC är ju att drömma om vad nästa karaktär blir på för plats och tid. Japanska Ninjor? Fransk revolution? Amerikansk revolution? Rysk revolution? Nazityskland? Svensk stormaktstid?

Oh the possibilities.
Har fått spela med Altaïr en kort stund, men jag tror att det kommer bli fler. Jag tycker att dom väver ihop Altaïr och Ezio ganska bra, men om det är mertid som du vill ha med Altaïr så är det inte så mycket man kan göra åt det.

Jag tror ju dock på att dom kommer släppa ytterliggare ett spel till nästa år, men jag är väldigt säker på att det iaf inte kommer utspela sig under andra världskriget då dom tidigare har förkastat den idén på grunderna "Alla spel utspelar sig då!". Första världskriget och Inbördeskriget i USA har det dock snackats om tidigare.

Jag är fortfarande inte besviken, ska jag nog lägga till

!Paxen

Swashbuckler
Fortfarande fast i nya Assasin's Creed: Revelations.

Tycker om vad dom har gjort med det grundläggande i stridssystemet, även om det fortfarande buggar lite. Att välja vapen är lite mer avancerat nu, inte för att jag klagar, det behövdes en liten uppdatering.

Roligaste buggen jag har stött på än så länge: Jag hoppade fallskärm och skulle lösgöra mig ifrån den ca 1 meter ifrån ett hustak då Ezio bestämmer sig för att hans kropp inte tål lika mycket som förr i tiden och helt sonika faller ihop och ligger som att han har brutit dom större benen i hans kropp. Han vaknade dock upp efter en liten stund, efter jag har basunerat ut "Dog han?".

Jag tänker inte spoilra angående specifika saker, men Desmond har lite problem med blödningseffekten, hans hjärna har svårt att skilja hans, Altaïr och Ezios minnen, vilket betyder att han måste använda Animus-backprogram för att återkoppla till hans minnen. När han använder detta program så ser man i förstapersonsvy, som starkt påminner om Portal. Desmond kan inte klättra utan går liksom på polygoner som man kan skapa. Ibland blir det väldigt svårt, så till den graden att man nästan ragequitar då det oftast handlar om små misstag precis innan man kommer fram dit man vill. Dock, spelet sänker svårighetsgraden efter ett tag (vet ej hur många misstag det krävs för detta) så man till slut klarar det.

G

Guest

Guest
chrull said:
Svensk stormaktstid?
Min patriotiska ådra hoppas, hoppas, hoppas... :gremsmile:

Ännu grymmare vore iofs om det utspelar i Stockholm under 1700-talets slut. Karaktärens namn? Jean Fredman. :gremtongue:

!Paxen

Swashbuckler
Stövelkatten said:
chrull said:
Svensk stormaktstid?
Min patriotiska ådra hoppas, hoppas, hoppas... :gremsmile:

Ännu grymmare vore iofs om det utspelar i Stockholm under 1700-talets slut. Karaktärens namn? Jean Fredman. :gremtongue:
Tror att det skulle bli en stor chock om jag en dag fick se ett spel som utspelar sig i sverige, men inte är gjort av ett svenskt företag. Inte för att det skulle vara positivt, men svenskar utmärker sig inte som riktiga soldater detta 2000-tal, även fast sverige är en viktig del i USAs "War on terror" (dock som fredsbevarande)

!Paxen

Swashbuckler
Nu är jag färdig med storyn. Som vanligt så ges man inga direkta svar, men nu är jag mer säker på att det kommer en fortsättning till nästa år, kanske t om ett definitivt slut.

Så, vad är min riktiga åsikt angående spelet?

Som tidigare skrivet, det har sina problem. Jag tycker dock att det har legat på ett minimum angående repetiva uppdrag. Visst, det finns saker som man gör väldigt ofta, men om man jämför med tidigare spel så är det så långt ifrån man kan komma.

Stridssystemet har uppdaterats tillräckligt för att jag ska känna mig nöjd. Klättrandet och springandet över byggnader är ungefär likadant som tidigare spel.

Storyn.. Storyn ska som vanligt förvirra en. Jag är helt säker på att Ubisoft menar att göra så, då dom ger knappt några svar överhuvdtaget. Jag gillar det, och jag är säker på att dom som inte bryr sig direkt knappt kommer märka det.

En intressant sak som också skiljer sig ifrån tidigare i spelserien: När man sätter igång spelet efter att haft det nerstängt ett tag så fortsätter det från tidigare. Tidigare kunde jag störa mig på att behöva köra igenom ett uppdrag som kunde ta rejält lång tid, men nu behöver man inte köra om det om man är för trött för att fortsätta, eller ens konsol kraschade (vilket hände för mig när eftertexterna började, dock inte någon annan gång).

Nu har jag ett par 100 sidoquest att göra, plus att mina lönnmördare måste komma upp i lvl och att jag måste köpa upp hela konstantinopel.