Partiskhet?
Ok, det är inte första gången jag ser dig kritisera Eon men så är det ju uppenbarligen inte heller ett av dina favorit lir...är det slump måhända att ett av dina favorit spel råkar vara dess största konkurent på marknaden som dock ännu inte har riktigt samma omfång i böcker? För om det här är en smaksak vi diskuterar så lär vi ju inte komma någon vart...
Tja, om du hittar något spel (som jag har spelat) som jag
inte kritiserat här på forumet så är du duktig. Huruvida DoD är mitt favoritspel eller inte har knappast med min inställning till Encyklopedia Mundana att göra. Och du kan väl förresten inte på allvar mena att man inte kan kritisera sina favoritspel?
Och du, det är knappast
"en slump" vilket favoritspel jag har. Jag förstår inte vad du menar. Skulle blotta anledningen till att jag kritiserar Geografica Mundanas funktion vara en reaktion på att jag tycker om ett annat spel? Nej, jag bygger inte mina värdegrunder utefter DoD eller något annat rollspel över huvud taget. Jag tänker själv istället och väljer att inte tycka om något förbehållslöst bara för att det står Eon på framsidan.
Vad beträffar ditt påstående att man skulle behöva Encyklopedian för att kunna spela så undrar jag på vilka grunder du bygger det?
Att den finns? Om det inte fanns ett behov av den skulle den aldrig släppas?
Måste var kanske att ta i, men uppenbarligen börjar Eon (eller skall jag skriva Mundana?) bli oöverskådligt eftersom man väljer att släppa modulen över huvud taget.
Har du provat att spela eon i nuläget och vad är det i så fall som skulle vara såpass omöjligt att gestalta utan ett uppslagsverk?
Nej, jag har inte spelat Eon på några år. Jag tappade sugen redan då för jag tyckte att det började bli oöverskådligt (åter igen, Mundana, inte Eon i sig).
Så om det är tillgången på böcker som skrämmer dig min vän, låt oss då inte hoppas att favoritspelet ditt gör samma sak som dess föregångare för då drabbas det ju inom sinom tid av samma öde som du nu kallar vansinne, och tänk vad hemskt då har du ju plötsligt fått mer av världen du gillar...
Jag är inte din vän, och den nedlåtande tonen kan du stoppa upp.
Du verkar ha hängt upp dig på att jag inte gillar Eon. Fråntar det mig rätten att kritisera spelet då? För att förtydliga ännu en gång så är det knappast på grund av att jag gillar DoD som jag tycker att en uppslagsbok är en bizarr produkt till ett rollspel. Skulle vilket annat rollspel som helst erfodra samma typ av modul så skulle jag totalsåga det.
Vad mig beträffar så är det min erfarenhet att extra böcker knappast behöver göra ett spel mer komplicerat.
Vad mig beträffar så betyder fler böcker mer att bläddra i. Och det är sällan något posititvt när man försöker spela rollspel.
/Vulf