Re: Låter vansinnigt
Att man måste ha en uppslagsbok för att kunna spela det ordentligt.
Vilket ÄR fel. Allt man behöver ÄR grundreglerna allt annat ÄR insperations godis. AV hög kvalti.
Och så mycket har Neogames inte gett ut att man behöver ett uppslags verk.
Då skulle du sett Drakar och demon prylarna DÄR måste man ha ett uppslags verk men de gav aldrig ut något.
Stapeln av DoD böcker och tillsatser jag har hemma är över meter hög.
Gamla DoD Expert.
Fadin suns regelbok
Gurps. " Kanske fel att ta upp gurps men "
Chronopia..
osv..
De flesta av dom har en helvetes massor av olika magi former som alla behövde sin regelbok medans Eon bara har 2 prästmagi och normal magi både är täkta av grundreglerna. Även om de har sina egna böcker med extra godis som låter en utveckla magin bättre.
Olika typer av inteligenta spelbara varelser täckts även det av Eon så bra att Alv, Tirak, Dvärg boken igentligen går att klara sig utan. I och för sig spelupplevelsen BLIR bättre man har dom men allt man behöver för att göra en cool dvärg/tirak/alv finns redan i grundboken.
Den enda boken jag kan tänka mig behövs är en bok om varelser = Djur monster.. allt det andra täkts av grundreglerna.
Fel du sa Tja, det faktum att ett spel har blivit så omfattande att man måste skaffa en uppslagsbok för att kunna spela det ordentligt får åtminstone mig att rygga.Har du läst mitt inlägg över huvud taget? Jag har inte skrivit att Eon inte är komplett. Snarare tvärtom, det har skrivits så mycket att man uppenbarligen måste ha en uppslagsbok för att hitta det man letar efter.Vad grundar du det på ?
Eon grundreglerna ÄR så komplet att det går att spela allt från magiker riddare. Alla viktiga raser dvärg, alv, Tirak, människa utan problem.
Att man måste ha en uppslagsbok för att kunna spela det ordentligt.
Vilket ÄR fel. Allt man behöver ÄR grundreglerna allt annat ÄR insperations godis. AV hög kvalti.
Och så mycket har Neogames inte gett ut att man behöver ett uppslags verk.
Då skulle du sett Drakar och demon prylarna DÄR måste man ha ett uppslags verk men de gav aldrig ut något.
Stapeln av DoD böcker och tillsatser jag har hemma är över meter hög.
Gamla Drakar och demoner svara boken.Jo, jag vet att det innehåller mer regler än de flesta andra böcker. Jag är tveksam till att detta är bra. Men innehåller det mer info om varelser och magi? Gissade du eller är det så? Mer än vilka spel? Jag kan inte komma på så många utan tycker snarare att Eon ligger på någon sorts standardnivå vad det gäller info om spelvarelser och magi.Grundreglerna i Eon innehåller faktist MER fakta om spelvarelser magi och regler än många andra rollspel grundregler gör så faktum ÄR att man får MYCKET för pengarna när man köper Eon..
Gamla DoD Expert.
Fadin suns regelbok
Gurps. " Kanske fel att ta upp gurps men "
Chronopia..
osv..
De flesta av dom har en helvetes massor av olika magi former som alla behövde sin regelbok medans Eon bara har 2 prästmagi och normal magi både är täkta av grundreglerna. Även om de har sina egna böcker med extra godis som låter en utveckla magin bättre.
Olika typer av inteligenta spelbara varelser täckts även det av Eon så bra att Alv, Tirak, Dvärg boken igentligen går att klara sig utan. I och för sig spelupplevelsen BLIR bättre man har dom men allt man behöver för att göra en cool dvärg/tirak/alv finns redan i grundboken.
Den enda boken jag kan tänka mig behövs är en bok om varelser = Djur monster.. allt det andra täkts av grundreglerna.