Det du först och främst behöver är någon att spela, byta och planera med. Om du slår ihop dina påsar med en kompis så kan ni köpa ihop era startpaket tillsammans, välja olika gäng att samla på och byta figurer med varandra. På så sätt ökar chansen att ni tillsammans i alla fall får ihop något vettigt warband. Jag vill minnas att jag började med ett startset och två boosters, Dimfrost gjorde något liknande. Sedan dess har jag köpt ett startset till, kanske ytterligare fyra booster och ett okänt antal lösa figurer. Den
här sidan funkar bra om man vill köpa lösa figurer, förutsatt att dollarn inte stärks alltför mycket och att man inte åker fast i tullen. Jag vet att det förekommer försäljning även på E-bay. Tyvärr så verkar det inte finnas någon försäljning av lösa figurer i Sverige.
Ha inte för stora ambitioner i början utan nöj dig med att försöka pussla ihop ett spelbart 100 poängs warband. Hur mycket man vill fördjupa sig i spelandet är till stora delar en ekonomisk fråga, men man tjänar på att vara några stycken. Jag spelar i princip alltid LG eller LE (framförallt LE som är min första kärlek), dissar helt CG men har ett mindre warband i CE som jag dock aldrig har spelat med. Dimfrost kör CG, CE och LG, han är lite mindre fokuserad på ett fåtal fraktioner än mig.