Nekromanti Att bli citerad...

Rising

Vila i frid
Det finns ett antal forumiter som citerar andra forumiter i sina signaturer. Vad tycker ni andra om det?

Själv gillar jag inte att använda signaturer, men jag blir grymt smickrad av att bli citerad på det sättet, och gillar därför när andra gör det.

Jag har typ fått tre saker jag skrivit citerade; någon liknelse med exploderade grisar, och två grejer som Nightowl tagit: om en strömming som utbytesstudent och den han har när detta skrivs: Om att drower är som "lagom farliga" punkband.

En kul grej om Nightowls citeringar är förresten att han har haft dem aslänge, och liksom citerat alla andra stora forumiter utom jag. Jag låtsades inte om det, men i själva verket så blev jag helt manisk till slut, och försökte skriva typiska nightowl-saker flera gånger när han hade hafte ett och samma citat tillräckligt länge och tänkte "den här måste han bara gilla, om han inte plockar den här så vet jag inte vad jag ska tro!"

-och sen kom alltid Quantalis eller Storuggla och skrev något mycket roligare än jag, och så tog Nightowl det istället.

Nu har jag iaf två Nightowl-poäng.

Jag upplever det som att Storuggla leder "bli citerad i signaturen"-ligan med hästlängder (och inte vilka hästar som helst, utan sådana som fastnat med mulen i en dörröppning och som sedan backat bakåt tills de ser ut som förvuxna taxar), delar ni den uppfattningen?

Har ni blivit citerade ngn gång på ett smickrande sätt? (Eller på ett osmickrande sätt?)

walium

Ganska töntig, faktiskt
"En kul grej om Nightowls citeringar är förresten att han har haft dem aslänge, och liksom citerat alla andra stora forumiter utom jag. Jag låtsades inte om det, men i själva verket så blev jag helt manisk till slut, och försökte skriva typiska nightowl-saker flera gånger när han hade hafte ett och samma citat tillräckligt länge och tänkte "den här måste han bara gilla, om han inte plockar den här så vet jag inte vad jag ska tro!""

Du är tyvärr inte ensam om att hysa sådana patetiska tvångstankar. Nightowl är som en forumets Mr. Black som bestämmer vem som är inne och vem som är ute, vad som är roligt och vad som suger. Själv har jag bara blivit citerad en gång och då handlade det om ett citat som handlade om gäss i skräckspel. Inte ett särskilt bra bevis på min lysande humor och det dröjde inte länge innan det försvann. Jag får väl gå i lära hos Gurgeh som utan ansträngning verkar kunna haspla ur sig den ena klurigheten efter den andra. :gremsmile:

"Jag upplever det som att Storuggla leder "bli citerad i signaturen"-ligan med hästlängder (och inte vilka hästar som helst, utan sådana som fastnat med mulen i en dörröppning och som sedan backat bakåt tills de ser ut som förvuxna taxar), delar ni den uppfattningen?"

Storuggla kan omöjligt vara mänsklig, antingen har han en stab av manusförfattare eller så är han en stol bärare av den eftertraktade Hasse & Tage-genen. Den enda humorgren som jag kan tävla i är "sura sarkastiska tjuvnyp" och då blir man bara citerad i avskräckande syfte.

Det värsta är väl att man själv hade börjat citera forumiter i sin signatur så hade man varit värsta plagiatören och definitivt aldrig mer blivit citerad av Nightowl. Jag får väl satsa på att bli citerad av moderatorerna istället även om det inte är ett långsiktigt hållbart tillvägagångssätt.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag blev helt konfys när jag hamnade i Nightowls signatur. Jag menar, jag är ju ingen sån där stor forumit, jag har bara varit med länge utan att skriva något sånt där som gör en känd. Det känns på något vis lite oroväckande, det där.

Marcus J

Hero
Att citera...

Jag är ganska ny (jämfört med er gamla rävar vill säga) och lurkar mest. Så jag tror inte jag kommer bli citerad under lång tid framöver (men någon gång, när det är jag som tagit över forumet så kommer ALLA citera mig i sin signatur MOHAHAHAHAHAHA (written insane laughter)

Däremot så kan alla läsa ett citat av Dnalor nedan.

/Marcus är hänvisad till att citera

'EDIT*: Förresten grattis till inlägg 7400

Johan K

Gammal & dryg
Skulle vara trevligt !

Det finns ett antal forumiter som citerar andra forumiter i sina signaturer. Vad tycker ni andra om det?
Att det är trevligt.
det poppar ju upp en hel del smååroliga citat, mening etc inimellanåt juh.. Så att man citerar det är ju bara skoj !!

Har ni blivit citerade ngn gång på ett smickrande sätt? (Eller på ett osmickrande sätt?)
Nope, det har jag inte.. Eller ja, inte vad jag vet iaf..

Rosen

Myrmidon

Då och då, fast då är det oftast i andra sammanhang än på wrnu (och citaten är oftast nån replik från en gammal handbok el dyl). Det ska iaf medges att det är rätt sköj att bara råka stöta på ett citat av en själv på nåt ställe där man inte alls hade väntat sig det. (-:
(Den kanske mest oväntade var när jag började på ett konsultuppdrag förra hösten, och när jag smånervös klev in på chefens rum första dagen så hade han en utskrift av en gammal skämtteckning av mig på väggen, bredvid ett par Dilbert-strippar. Jag nämnde aldrig för honom att det var jag som hade gjort den...)

Just Nightowl har jag själv citerat rätt ofta genom åren - dock inte i signaturer - så jag reagerar väl inte nämnvärt om han citerar mig numera.

--
Åke

DODswe4

Hero
Det är ganska kul då man ibland har missat citaten första gången, personligen så tror jag inte att jag kommer bli citerad på väldigt länge (annat än i samma tråd kanske)

Ulfgeir

Swashbuckler
Kul grej när folk citerar andra i sina signaturer. Har inte själv blivit citerad vare sig här eller på Webrpg (Rpghost heter de ju numera).

/Ulfgeir

Nightowl

Champion
Jag menar, jag är ju ingen sån där stor forumit, jag har bara varit med länge utan att skriva något sånt där som gör en känd.
Att vara känd gör möjligtvis att det är större chans att jag läser kändisen, inte att jag citerar dem, och inte ens det stämmer ju. Jag läser ju inte särskilt ofta Ymirs eller Vulfs inlägg (no offense) och dom skulle ju ha egna tidningar om wrpnu var Marvel Universe.

Erik

Nightowl

Champion
Att bli citerad och att citera

Jag tror nån snubbe på www.rpg.net har ett citat av mig om det korkade i att anta att folk som gillar fabeldjur är furries... annars minns jag inte riktigt.

Annars citerar jag inte alltid bara folk som är genuint roliga, utan folk som jag håller med . Risings jämförelse var fyndig, men den står där mest för att nån äntligen satte ned foten vad gäller drower.

Erik, kill Drizzt now!

Storuggla

Champion
"Det finns ett antal forumiter som citerar andra forumiter i sina signaturer. Vad tycker ni andra om det?"

Jag tycker att det är kul att folk visar vad de tycker om på det ganska enkla viset. Fun fun.

"Jag upplever det som att Storuggla leder "bli citerad i signaturen"-ligan med hästlängder (och inte vilka hästar som helst, utan sådana som fastnat med mulen i en dörröppning och som sedan backat bakåt tills de ser ut som förvuxna taxar), delar ni den uppfattningen?"

Jag skulle sagt att Kvante ledde den ligan, mest för att han är så mycket tuffare än mig och dessutom är han så jävla cool att han inte kommenterat i den här tråden som nämner honom. Vill jag verkligen skratta så letar jag upp hans recension av den andra ringen-rullen, hade den fått plats i sig-fältet hade jag slängt in den bums.
Dessutom har jag aldrig begripit hur folk kan se det jag skriver som kul. Men jag förstår att Nightowl kan tycka det, han är ju mysko.

"Har ni blivit citerade ngn gång på ett smickrande sätt? (Eller på ett osmickrande sätt?)"

Jag minns att Troberg en gång utropade mina signoffs som geniala, vilket gjorde att jag fick värsta rampfebern och satt stilla och glodde på kommatecknet efter mitt namn och verkligen försökte komma på något fyndigt. Surprise, de sög den perioden. Sen när jag varit normal ett tag så km den där nattugglan och sa precis samma sak, och vips var jag där igen! Jävla sätt! Morr! Men nu är jag på rätt väg igen.
På sätt och vis var det smickrande, men samtidigt obegripligt. Förvisso säger min flickvän att jag är rolig, men det är som att ens mamma säger att man är vacker. Man ska ta det med en nypa salt.

Storuggla, tryck på krokodilen

Organ

Out of time, out of mind
Jag minns att Troberg en gång utropade mina signoffs som geniala, vilket gjorde att jag fick värsta rampfebern och satt stilla och glodde på kommatecknet efter mitt namn och verkligen försökte komma på något fyndigt. Surprise, de sög den perioden. Sen när jag varit normal ett tag så km den där nattugglan och sa precis samma sak, och vips var jag där igen! Jävla sätt! Morr! Men nu är jag på rätt väg igen.
Men de ÄR ju geniala.

/Anders (lutar sig tillbaka och inväntar sugiga sign-offs) :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har blivit citerad av Nightowl ett par gånger, och jag har för mig att Krille citerade mig när jag skrev "Jag tycker att kriminalitet är fel och borde förbjudas!"

Citering är ett tveeggat svärd. Å ena sidan känner man sig ball och bekräftad om någon läser det man skriver och tycker att det är värt att citera. Å andra sidan får man prestationsångest och känner att man måste lyckas skriva något lika klokt och/eller fyndigt i nästa inlägg för att inte bli betraktad som en föredetting. Man minns de inlägg man skrivit tidigare som varit fulla med briljanta iakttagelser och spännande slutsatser (?), och sedan tittar man på skärmen och ser vilken poänglös dynga man hasplar ur sig idag, som det här inlägget till exempel! :gremwink:

/tobias

Quadrante

Grisbonde
Sensuciterad...

Jag är aldrig citerad (hitentills) vad jag vet...

Omnämd ett par gånger i vrållådan dock, men då mest som en synonym för:
[Quadrantisk - adj. obegriplig, underlig, ibl. anv. i betydelsen - avbryta allvarligt med underlighet.]

Först hade jag tänkt säga att jag inte gillar att folk citerar, men det är ju helt fel...
Jag gillar ju att det citeras, jag gör det ju rent utav själv !

Quan'talis

Swashbuckler
Gurgeh said:
Citering är ett tveeggat svärd. Å ena sidan känner man sig ball och bekräftad om någon läser det man skriver och tycker att det är värt att citera. Å andra sidan får man prestationsångest och känner att man måste lyckas skriva något lika klokt och/eller fyndigt i nästa inlägg för att inte bli betraktad som en föredetting.
som min ödmjukhet hindrar mig från att attribuera said:
“Ett tveeggat svärd” är ju egentligen ett rätt dumt uttryck för “något som lika lätt kan vara till skada som till nytta”. Tyvärr kan jag inte påpeka det i just det där sammanhanget eftersom Gugglan redan påstått att jag är cool för att jag inte postat i den tråden
Storuggla said:
Jag skulle sagt att Kvante ledde den ligan, mest för att han är så mycket tuffare än mig och dessutom är han så jävla cool att han inte kommenterat i den här tråden som nämner honom.
Dnalor said:
Quan: ja, men det är etablerat :gremtongue:
(fast egentligen är det falsk ödmjukhet) said:
Bah! När jag säger att något är ett tveeggat svärd menar jag att det var populärt i nästan hela Europa från bronsåldern fram till 1700-talet