Nekromanti Att blogga eller inte blogga

walium

Ganska töntig, faktiskt
Varenda jävel verkar ha en blogg nuförtiden, även ointressanta ledarskribenter på olika tidningar. Jag funderar på att skaffa mig en blogg, inte för att jag vill ha läsare utan för att jag ibland kan tycka att det är skoj att skriva ner spridda ideér, tankar och funderingar. Hur många här har egna bloggar och vilka bloggar läser ni någorlunda regelbundet?

Storuggla

Champion
Många bloggar. Men de bästa bloggarna i stan är utan tvivel Francis Strand som lär oss lite om hur utlänningar kan uppfatta oss, Slumbering Lungfish som skrivs av mannen som gjorde Brunching Shuttlecocks och därför är tokball humor. Fast bäst av dem alla är ju Den Oväntade Grävlingen. Te och lögner liksom. Teh Shitz.
Jag har dock ingen egen, eftersom inget intressant händer mig, så jag skulle tvingas skriva om att klappa min katt.

Storuggla, the great american novel

Ackerfors

Alas, your rapids!
Japp, jag har en blog på Yasylum där jag skriver om lite allt möjligt, men framförallt samlar jag recensioner där. Och det mesta i skapandeväg finns att tanka hem därifrån. Typ.

Det är egentligen bara två bloggar jag läser nästan regelbundet. Dels är det Snigelns blog, dels är det Zach Braffs blog.

Yheela_UBBT

Veteran
Den enda bloggen jag läser är min lilla deprimerade kompis blogg, mest för att ha en hum om hur hon mår...
Har liksom inte "kommit på" att man kan/får läsa helt okända människors bloggar...
själv har jag inget att skriva om, mitt liv är ju som alla andras...

eller?(!) :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Hur många här har egna bloggar och vilka bloggar läser ni någorlunda regelbundet?
humm, det närmsta blogg som jag kommer är nog den fotosida som jag har... Närmare än så kommer jag nog inte bolgg-grejen faktsikt..
Är nog ganska dålig på att läsa andras bloggar åxå, om jag ska vara ärlig.. Vet knappt vilka som enns har det här...

/ Johan K, som inte enns har fundarat på att skaffa blogg....

Feuflux

omjonasson.se
Meh, starta en webbserie istället.

Jag orkar absolut inte läsa folks bloggar och jag har inte listat ut vilka det är som läser bloggar (om det nu ens är nån som gör det). Jag läste Yassilus blogg på den gamla goda tiden, det är min enda ordentliga erfarenhet.

Nån på forumet (Arvidos?) kallade nån gång d12comic för min blogg. Tja, på samma sätt som bloggare förmedlar visioner så gör väl jag det med... öh. Hur som helst så är webbserier mycket roligare än bloggar så starta en sån istället. :gremlaugh:

Olle Linge

Snigel
Blogga!

...men gör det helst för din egen skull. Det gör jag. Det är roligt att få feedback och veta att folk faktiskt läser det man skriver, men om du inte skriver för att du tycker att det är roligt oavsett vad är det lika bra att lägga ned. Testa och se vad du tycker?

Rising

Vila i frid
Jag hänger på en del av de gamla ursprungliga sortens bloggar, då ordet stod för webb-log och var en loggbok över vad som hände på nätet, framförallt, med fokus på länkar till det intressantaste på nätet. Förut var liksom bloggar till för att man skulle slippa allt brus på nätet, för att man inte gillade devisen med "mycket om inget" utan bara ville ha godbitarna framvaskade åt en.

Det här nya, med bloggar såsom i betydelsen "webbdagböcker" är rena raka motsatsen mot det; det är liksom bara en massa brus och nonsens; och därför rätt obegripliga i min mening. De enda som läser kvällstidningsjournalisternas bloggar är väl förresten journalisterna på DN? Jag känner inte till någon annan som bryr sig om vad Virtanen och Skugge skriver på sina respektive bloggar.

Men jag tycker samtidigt att det vore rätt kul att bara helt plötsligt få för sig att följa någons webbdagbok - någon som man väljer helt slumpmässigt - och liksom ta del av den här personens öde och tankar tills man känner henne.