Nekromanti Att bygga en kampanj kring Terrasque

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Torka Tarrasquens Kropp

Vindruva = size dimunitive.
Russin = size dimunitive.
I rest my case. ;-D

Nightowl, som tycker Torka Tarrasquens Kropp låter som en stridskonstmanöver, typ.

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Bah. Spell component bag of holding

Vilket finns i varje välsorterad magikershop

:)

-w
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Tack för tipset

Skall hålla ögonen öppna

Det kan alltid bli värre, det kan alltid bli bättre.
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Face borde ju vara en Beholder, FOOO!

Hmmm, Terrasque med ett dusin kjedjor i guld. Så sött /images/icons/smile.gif.


Svartsmurfen.
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Med risk för att vara ohövlig, bull! Och heder "Eon"? Pwah, svenska spelares historielöshet... (Pendragon. Pendragon. Pendragon. :) Kalla det "samvete" eller vad du vill istället, då.
Ok, du var ohövlig. Jag finner det dock i mitt hjärta att förlåta dig. Gå i Frid Broder /images/icons/wink.gif.

Nåja, Jag menade att det finns heder i eon, så att man kan tvinga spelarna till att göra saker dom egentligen är för smarta (eller fega, villket ibland är samma sak) för att göra.
Pendragon har inget med saken att göra. Vill du spela i den världen så är det upp till dig. Min värld består mestadels av bonnhålor och grottor. Det finns två större kontinenter (blir fler efter behov). Den ena är ganska vild eftersom monster är flertaliga och bebor en skitstor urskog i vilken människornas sammhällen är som öar. Den andra kontinenten är mestadels bebodd av människor. Fast den är härjad av inbördeskrig sedan länge. Bonnläpparna är inte så intreserade av läsa historia, så en eventuell stor hjälte som tyckte att alla skulle vara opraktiska fjollor (sett ur bondeperspektiv) för länge sedan skulle nog vara bortglömd.
Till saken hör också att tjuvar klarar sig bäst om dom är utan "heder", så där är det ganska så svårt att få RP att göra det som är "rätt".
Givetvis så kanske det skulle fungera i din kampanj med dina spelare. Tycker du att det fungerar bra så använd det konceptet, men jag tror att de flesta skulle få problem att motivera RP med det.

Bla bla bla... Det blir lätt för Ye Bad Guys att utnyttja eländet</I> ... bla bla bla.
Det är en ganka bra idé. Man skulle kunna använda en korupt statsmakt för att motivera (alternativt "motivera") spelarna. Annars så kan man se till så att en NPC ser vad som hände och talar om det för alla andra. Om tillräckligt mycket glåpord kastat efter spelarna så kanske de skule försöka göra "det rätta".



Svartsmurfen.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,663
Location
En mälarö
Jag spelar inte D&D, men jag har följt tråden med förtjusning. En fråga dyker dock upp i mitt huvud: Vad fan är en Terrasque? Nån som kan upplysa en utböling?

/Anders
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tarrasquen är något av D&Ds "übermonster". Namnet kommer från nån fransk legend, men jag tror inte att D&D-monstret har så mycket med originalet att göra.

Tarrasquen spenderar större delen av sin tid i dvala, men vaknar ungefär en gång om året och springer omkring och röjer i några dagar. I bland är den vaken en vecka eller så, men då sussar den i några år efteråt. När den väl är igång är det bara att hålla sig undan - den slår *hårt*, den är fruktansvärt svår att skada, och regenererar löjligt snabbt. Dessutom går det inte att *slå* ihjäl den på klassiskt sätt - man måste banka ner den ordentligt i marken och sedan lägga en Wish för att den ska dö.

Stats för Mr T kan hittas på <A HREF="http://www.opengamingfoundation.org/srd/srdmonsterst.html" target="_new">http://www.opengamingfoundation.org/srd/srdmonsterst.html</A>. /Staffan "Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top