Nekromanti Att det ska vara så svårt att få ihop en spelgrupp i MALMÖ??!! =)

Nakor

Veteran
Hej,

Nu gör vi ett nytt försök.
Tidigare har jag sökt spelar till en redan befintlig grupp men då den inte kommer att vara aktiv på ett tag så söker jag nu på egen hand.
Jag kan tänka mig att prova de flesta typer av rollspel men har mest erfarenhet av WoD, Drakar -91 och EON.
Jag är 32 år och som mitt privatliv ser ut nu så kan jag tänka mig att spela upp till 1ggr/v.
Om någon har frågor så är jag full av svar.
Vid givande förslag så är det bara att höra av sig!

Vi hörs!

/Johan

Cybot

Mest spelbar
Jag har spelat i God45s Skype-spelgrupp det senaste halvåret, och det fungerar faktiskt jättebra. I alla fall för Pathfinder och 40k-hack.

Så om du inte hittar en lokal grupp så är det ett bra alternativ.

Nakor

Veteran
Hej

Tack för tipset men ska jag vara ärlig så är det inget för mig. Har provat både forums-baserade och Skype-baserade varianter men jag trivs bäst med att man träffas i en grupp och spelar.

nurdug

Veteran
Hej, jag har ofta ställt mig den frågan (eller om det är ett påstående?): "Att det ska vara så svårt att få ihop en spelgrupp i MALMÖ??!! =)"

Är lite äldre än du (40), bor i Lund och har spelat mycket rollspel tidigare men är nu helt svältfödd. Tråkigt. Jag är dock väldigt aktiv när det gäller att läsa/köpa rollspel med tillbehör. :) Jag har spelat mest EON, DoD (alla varianter), Mutant, CoC.

Har kanske en eller ett par till som kan vara intresserade...

/Christian

Staffan

Myrmidon
Vår spelgrupp, som är Malmö/Lund-baserad (numera mest Malmö) skulle eventuellt behöva lite nya spelare då folk börjar troppa av pga barn, jobb, och whatever. Det är dock inget jag har förankrat bland de andra medlemmarna.

De flesta av oss är strax under 40, och vi försöker spela en gång i veckan, på onsdagar. Vad vi spelar varierar lite - för tillfället Pathfinder, D&D 5, Mutant år 0, och nån hemmabyggd steampunkvariant av Mutant Undergångens Arvtagare. Tidigare har vi spelat lite allt möjligt. Vi brukar köra så att vi spelar ett äventyr eller deläventyr i taget, och sedan byter vi SL och spel och låter SL ladda om batterierna.

spieler

Veteran
Vi tar gärna emot nya spelare / gästspelare
D&D 5th i Malmö och ibland i Lund
Vi är 4-8 spelare (allt från 25-50 år)

kontakt:
nystul(a)hotmail.se