Ett ganska klassiskt skräcktema - något är så fasansfullt att de drabbade till slut inser att självmord är enda vägen ut. Kanske inser de att de själva är källan till det onda, eller så orkar de inte med mer. Det funkar i böcker och film.
Men hur får man det att ske i rollspel? Hur får man spelare att självmant låta sina karaktärer ta livet av sig? Det talar ju emot sund rollspelsprincip (principer som att man alltid bär rustning och alltid tar till vänster i labyrinter ).
Så, vad har ni för förslag? Både på hemskheter in-game som manar till självmord, likväl som hintar eller regelmekanismer som manar spelarna att överväga möjligheten.
/RipperDoc - spånar på skräck
Men hur får man det att ske i rollspel? Hur får man spelare att självmant låta sina karaktärer ta livet av sig? Det talar ju emot sund rollspelsprincip (principer som att man alltid bär rustning och alltid tar till vänster i labyrinter ).
Så, vad har ni för förslag? Både på hemskheter in-game som manar till självmord, likväl som hintar eller regelmekanismer som manar spelarna att överväga möjligheten.
/RipperDoc - spånar på skräck