Cybot
Mest spelbar
Reformen infördes med årskurs 92/93, så sista folket som gick ut 2-årigt gjorde det sommaren 93.Fanns iaf kvar när jag gick på gymnasiet. Gick väl ut...-94?
Reformen infördes med årskurs 92/93, så sista folket som gick ut 2-årigt gjorde det sommaren 93.Fanns iaf kvar när jag gick på gymnasiet. Gick väl ut...-94?
Jag och några klasskompisar spelade Warlords och rökte cigg typ varje håltimme +/- 3h, vilket innebar att jag fick tresiffrig frånvaro (dock tyckte nog någon att det verkade orimligt så ett kommatecken satten in (inte för att någon har sett mina betyg sedan jag gick ut gymnasiet, men ändå ))Alla skolkade ialf något ibland. Om inte tjugo timmar per vecka så ialf när de hade något roligare för sig, hångla med flickvännen, läsa klart boken i biblioteket osv. Det här absurda som sker idag med ett sms vid 2 minuters sen ankomst var ju saker som inte fanns.
Jag och @afUttermark och en bunt andra drullar spenderade större delen av vår gymnasietid på stans café där vi spelade backgammon och planerade helgens fest. Alla fester började med en förfest eller två sedan gick man ner på stan tills de stängde. Grejen var att komma in precis lagom full så att man dels blev insläppt och dels att fyllan skulle hålla i sig till stängning (vid 2) så man slapp köpa nån öl (för det var ju dyrt..). Sedan var det efterfest och sen vaknade man upp på någons soffa/golv och gick hem.Och ni gamla rävar som gick på gymnasiet under 90-talet får gärna dela med er av valfri anekdot, känsla eller detalj från er skoltid ni tycker jag borde ha med mig
Delar av Sverige började med program och bokstavsbetyg redan HT-93. Det var olika från kommun till kommun.Ah, men kanske är som @Bolongo säger att det är Lpf94 jag tänker på, jag började 94 och var först ut med bokstavsbetygen och programnamn och alla skulle vara förberedande för vidare utbildningar så inga tvååriga kvar alls.
Just!En kul grej var att man ärvde skolböckerna, och då fick man en liten arkeologisk genomgång av en bunt överkryssade namn som man ibland kände igen som någons brorsas kompis eller så. Hade man tur hade någon ritat eller skrivit jätteroliga grejer i boken.
Vi kallade dem också bultar! I Karlskoga, med ett härligt kakuminalt Värmlands-L.Anekdot. Fanns bygg och fordon linjer. Vi kallade dessa elever för Bultar.
Jag läste Naturvetenskaplig linje med tillvalet "Data". Program var nåt annat för oss.Att gå på gymnasiet 1993 och vad hette programmen?
Världen är verkligen liten! Jag gick också på Bergslag. Numera heter det väl Möckelngymnasiet, tror jag. Jäkla grej att känna igen en karlskogabo på! Jag gick NV(1-3)B och är 83:a.Angående Bultar.
Men risk att skrämmas Genesis....(världen är liten) ...det var Bergslagsskolan i Karlskoga som jag refererade till.....
Åkte förbi staden förra året.....de har tagit bort de översta 3 våningarna på "skolhuset"