Nekromanti Att göra en Rickard...

Rickard

Urverk speldesign
...är att kunna säga två saker efter varandra som inte har med varandra att göra och som ger fel intryck om man säger de efter varandra. Jag brukar kunna göra det, då jag tänker i flera steg innan jag säger något. Kommentarer i kursiv stil är mina tankar.

En dag höll jag upp en t-shirt och frågade min dåvarande. "Är det här din t-shirt?". "Jag minns inte att jag har sett den förut. Den borde vara min då..." - "Den är gigantisk!" - "...eftersom jag brukade ha väldigt stora t-shirtar när jag var yngre."

Fast det enda hon hörde var: "Är det här din t-shirt? [paus] Den är gigantisk!" Inte så populärt.

---

En annan incident hände i helgen med min tilltänkta. Jag tyckte att jag hade tjocka lår och ville få ned omkretsen på dem. Hon kontrade med sina lår och vi stod framför spegeln och jämförde när jag fällde min iakttagelse: "Vi har ungefär lika tjocka lår. Jag undrar hur sjutton jag ska få ned omkretsen på mina lår. Jag har verkligen slitit med det här men det borde inte vara så svårt. Fast jag har mest muskler på mina ben. Hur ska jag lyckas?"

Det hon hörde var. "Vi har ungefär lika tjocka lår [paus] Fast jag har mest muskler på mina ben". Inte så populärt att implicera att hon mest hade fett på sina.

Det fåniga är att jag fortsätter med tankegångar efter jag fäller kommentaren, så jag reagerar aldrig över vad jag har sagt förrän den andre fäller en bitsk kommentar om det hela.

Vad är en typisk dig?

---

Sedan brukar jag kunna ha kvicka idiottankar också. Som när jag såg en liten hög med ett klädesplagg som jag tog upp och tänkte fråga dåvarande vems klädesplagg det var. Någonstans på vägen registerade jag undermedvetet vad det var för plagg, så jag frågade: "Är det här dina trosor?"

/Han som bara bär trosor vid högtidliga tillfällen

!Paxen

Swashbuckler
O gud, lovely, skrattade högt när jag läste..

Vad är då typiskt mig? Jo, jag är ju ofta väldigt sarkastiskt och tyvärr så har jag väl varit för sarkastiskt, för ofta kan man inte skilja min sarkastiska röst från min, eh, osarkastiska röst (normala röst kanske), vilket kan orsaka en del irritation, främst hos sambon.

Sen så är det typsikt mig att blanda in engelska i vardagliga samtal, främst med vänner. Det kan vara en sån sak att jag börjar prata på engelska helt plötsligt, utan att tänka på det.

Sen så har jag väldigt lätt för att byta dialekt helt plötsligt, utan att tänka på det. Ska nämnas att jag är skitdålig på att "göra" dialekter om jag tänker på det.

Hmm, jag tror att det är något till som är typsikt mig, men nog om mig nu..

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Att prata mycket, och länge, gärna om sig själv. Inte på något upphöjande sätt nödvändigtvis. Snarare tvärtom. Ofta med mer eller mindre spelad självdistans.
  • Att styra in
  • Att ta en mycket extrem åsikt, som man vet att andra kommer finna absurd, och aktivt propagera för den i alla sammanhang där det skulle kunna vara hyfsat relevant. Exempel: Arbetslöshet är inte ett problem utan något positivt, man kan egentligen aldrig äga något, det fria valet existerar inte, individen är bara ett uttryck för samhället.

rjonas

Hero
Paxen said:
Vad är då typiskt mig? Jo, jag är ju ofta väldigt sarkastiskt och tyvärr så har jag väl varit för sarkastiskt, för ofta kan man inte skilja min sarkastiska röst från min, eh, osarkastiska röst (normala röst kanske), vilket kan orsaka en del irritation, främst hos sambon.
I mitt gäng i ungdomen försökte vi dölja att vi var sarkastiska mot varandra bara för att det inte skulle vara så lätt att snappa upp. Vi kunde ju koderna i alla fall. Vi blev alla väldigt bra på detta.

Det tog åratal att återinföra sarkasm i rösten, så att andra människor inte skulle få intrycket att man var helt förryckt.

Typiskt rjonas är att jag ser objektivt på alla problem. Jag kan rutinmässigt rada upp för- och nackdelar med varje åsikt, plan eller tanke. Dessvärre leder det till att jag helt handlingsförlamat väljer noll-alternativet. Varje rörelse för med sig precis lika mycket negativa som positiva konsekvenser.

"Ska jag renovera badrummet? det kommer kosta, det blir snyggt, kanske hittar en fuktskada, mer jobb, bättre att veta, borde utnyttja ROT, måste vässa deklarationen, det kommer jag nog inte göra, jag kan göra det sen, jag gör det när jag ska sälja, jag behöver inte ha nyrenoverat badrum, min sambo skulle gilla ett nytt badrum ..."

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
krank said:
Att ta en mycket extrem åsikt, som man vet att andra kommer finna absurd, och aktivt propagera för den i alla sammanhang där det skulle kunna vara hyfsat relevant.
Att trolla, med andra ord?

Storuggla

Champion
Jag vet vad att göra en Storuggla är för mig. Men jag hyser inga illusioner om att det uppfattas så. Så jag överlåter till andra att påpeka vilka dumheter jag har för mig.

Storuggla, enklare så

Hjalle

Swashbuckler
Att göra en Hjalle är att först säga nånting, sen ändra sig (ändra åsikt i frågan eller ändra formulering eller n'importe quoi), sen hålla käften för att man vet att man kommer ändra sig när man säger nånting, sen tänka att vafan, säga nånting, ändra sig och sen tänka att vafan igen och rycka på axlarna och tänka att det inte är en jättebig deal och att man ändå är lite charmerande på nåt sätt.

/Hjalle, det är tur att man har fotboll, bärs, brudar och kultur.

Snow

Swashbuckler
Det tog åratal att återinföra sarkasm i rösten, så att andra människor inte skulle få intrycket att man var helt förryckt.
Min humor är helt inkompatibel med vissa människor på ungefär det här sättet. Jag drar ett ironiskt skämt med helt normal röst och kollegan, som inte känner mig jättebra, tittar konstigt på mig och konstaterar: "nej, så ska vi nog INTE göra".

Feuflux

omjonasson.se
Jag drar ett ironiskt skämt med helt normal röst
Det där är jag också bra på, eller var för det känns som det inte hänt på länge. Favoriten är i gymnasiet när jag nån gång sa "men jorden är ju platt det vet ju alla" och en klasskompis stirrade helt förbluffat på mig. Priceless.

Att göra en Feuflux, hmm, ja när det kommer till chattande så är det att blanda första och tredje (/me som blir ens namn i t.ex. vrållådan) person när jag pratar om mig själv.
"Feuflux tycker bättre om jordgubbar än hallon, men jag gillar faktiskt chokladpudding mest av allt."

Vad mer har vi... nåt jag tycker känns typiskt mig är att jag inte orkar förklara när jag tycker att nån helt klart har missförstått nåt jag sagt, utan låter dom tycka att jag är dum för att jag sa att "AAA är det smartaste man kan göra" när jag egentligen sa "AAA är ju bara lite bättre än BBB". Så då är jag tyst istället.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Att göra en mekanurg är att skjuta in referenser till höger och vänster under diskussioner, av typen: "Fast Robert Conquest motsäger ditt påstående i Harvest of Sorrow, där han ..." Jag vet inte om det är särskilt lustigt. Förmodligen är jag miljöskadad av att ha jobbat alltför mycket i akademiska sammanhang. Men jag finnar viss glädje i att rota fram skumma sakförhållanden och länka till dem här på wrnu.

G

Guest

Guest
För mig, så ja, jag kan dra anekdoter omedvetet... förolämpa omedvetet... ibland prata omedvetet...

/Zorbeltuss

Fienden

Hero
Att göra en Kratz:
Skratta högt på samhällslektionen när läraren pratar om massmorden under jugoslaviska konflikterna. Tre stycken i klassen från Bosnien. Bli utskälld.

!Paxen

Swashbuckler
Kraetyz said:
Att göra en Kratz:
Skratta högt på samhällslektionen när läraren pratar om massmorden under jugoslaviska konflikterna. Tre stycken i klassen från Bosnien. Bli utskälld.
Vad var det som var roligt? Eller tycker du att massmord generellt är roligt? :gremwink: