Nekromanti Att göra ett dogmarollspel som man viker ihop

L337

Warrior
jaja, jag vet, det låter flummigt.

Men iallafall hur ska man sätta sidorna om man ska göra så som mask gjorde med sitt totem. Jag har inte riktigt förstått hur man ska vika men jag ska kolla lite noggrannare på totem.

Vilken program använde förresten mask när han designade totem?

Troberg

Sinister eater
Men iallafall hur ska man sätta sidorna om man ska göra så som mask gjorde med sitt totem. Jag har inte riktigt förstått hur man ska vika men jag ska kolla lite noggrannare på totem.
En gång i tiden gjorde jag ett program som tog en textfil och skrev ut den på dubbelsidiga A4, vilka man klippte på mitten, lade den nedre halvan underst i traven, vek på den nya mitten och häftade till en A5-bok. Jag spenderade timmar med att försöka resonera mig fram till vilka bitar av de olika pappren som hamnade på vilka sidor innan jag gav upp och helt enkelt tog en trave papper, numrerade varje kvartssida, klippte, vek och häftade och såg var det hamnade. Sedan var det lätt att göra en tabell och ur den lista ut det generella fallet.

Tyvärr försvann det programmet i Den Stora Hårddiskkraschen.

Mit råd är att du gör likadant. Vik ett tomt papper som du vill ha det, numrera sidorna, vik upp pappret igen och se vad som hamnar var. Enkelt och tydligt.

L337

Warrior
Nu har jag kommit till nästa problem, att få det bra på dator. Jag har publisher 98 som sättningsprogram(har inte testat det som det men vad jag kommer ihåg så kan man få till det rätt bra där, pdf 995 gör pdf:erna). Eftersom man måste skriva hälften uppochner så undrar jag hur man ska få till det. Bifogar en gif i detta inlägg och den andra i ett annat (jag har winrar och det kan bara skapar rarfiler, jag kan iallafall inte skapa något annat) så jag kan visa hur sidorna sätts ihop.