Nekromanti Att göra kartor

Dr. Acula

Veteran
Hej!
Undrar om någon vet nåt bra program man kan använda till att göra kartor på datorn med.

Troberg

Sinister eater
Undrar om någon vet nåt bra program man kan använda till att göra kartor på datorn med.
Det beror på vilken typ av kartor du menar, golvplaner/huskartor eller geografiska kartor?

För geografiska kartor rekommenderar jag Fractal Mapper, som med mycket liten arbetsinsats gör snygga kartor. Man kan dessutom välja olika symboluppsättningar beroende på vilken känsla man vill ha i kartan.

En liten kul sidoparentes är att det dessutom har en namngenereringsfunktion som skapar namn som låter som namn på olika språk. En del kanske inte funkar så bra, men många är bra och man väljer ju själv vad man vill använda.

Sadaigh

Swordsman
Varför göra dem på datorn när man ännu lättare gör dem för hand? De är ju inga byggarbetare, de är RP som vill veta ungefär vad de ser o.s.v. eller hur?

Troberg

Sinister eater
Varför göra dem på datorn när man ännu lättare gör dem för hand?
Om man som jag inte kan rita så är det lättare att göra dem på datorn.

Feuflux

omjonasson.se
Har testat den här..den är ganska lätt när man pillat med den ett tag...går snabbt att göra schysta
kartor.. och den är gratis.

Tackar för den länken, ska testa nångång när jag har tid (någon som listat ut att jag aldrig har nån tid?...).

Cad

Veteran
Visst kan man göra dem för hand..men jag vet inte om det är lättare..inte för mig i alla fall..

nä, jag tycker om att göra kartor på datorn, för då kan jag visa fram en proffsigare karta än mina egenhändigt kladdade försök..dessutom är det ett roligt tidsfördriv..

/Cad