Nekromanti Att ha tekniken Två vapen i obeväpna stridskonst

Master Pelle

Warrior
Jag undra lite över man kan ha tekniken Två vapen i obeväpna stridskonster. Jag tror den tekniken fungera med slag och greppa men inte riktig med spark.

Freelancer

Warrior
Ambidextriös???

En regelteknisk fråga!?
Som du säger så bör du ska kunna anvnda slag o greppa, men inte spark. Eftersom färdigheten innebär att du kan använda händerna för att ha två vapen i. Ett i vardera hand förstås =)

Sen kommer man väl till en mer intressant fråga. Dom som är ambidextriösa, kan dom använda sig av spark i frågan???
Dom ska ju vara lika bra på att använda båda händerna som om dom vore rätt hand båda två. Räknas då fötterna in där??
Dom borde inte göra det... eller har jag fel???

Helmgast
Koordination

En människa som är ambidextriös är inte bara dubbelhänt, utan har även en grym koordinationsförmåga. Så det är inte omöjligt att denne även kan använda sparkar samtidigt som slag (vilket blir lite osmidigt).

Master Pelle

Warrior
Re: Koordination

Tja men om man gör en dubbel spark så måste man nog hoppa för att kunna sparka med båda benar.

Freelancer

Warrior

Nej då...
Som gammal kampsports utövare kan jag informera om att det går att göra en typ av dubbelspark utan att hoppa...
När man har sparkat med första benet, tar man snabbt ner det och skiftar ben o sparkar med det andra... Det går mycket fort och ser ut nästan som "Riverdance" =)
Så det går utan att hoppa....

Master Pelle

Warrior

Tja... Men den där teknik räkna inte man sparka samtidig då, man sparka med efterfölj men snabbt.

Helmgast

Man borde nog kunna både hoppa och akrobatik för att slåss ordentligt.

Freelancer

Warrior

men om man nu har ambidextritet, så kan man ju göra två anfall, ett med vardera hand...
Men om man nu har sån koordination, så borde man ju kunna göra två sparkar, utan att hoppa.... Eller???

Master Pelle

Warrior

Om man gör stånde dubble sparkar samtidig är ju nästan omöjligt utan att hoppa... men kan sparka med båda benar samtidig utan att hoppa om man gör en hästspark men det bli inte så effektiv.