Nekromanti Att hitta vänner och dylikt

Übereil

Swashbuckler
Tibbelin nämnde i "Tjejer och rollspelshobbyn"-tråden att hon har haft svårt att hitta en spelgrupp där hon känner sig välkommen. Detta fick mig att tänka på en sak jag själv funderat på: att hitta en ny spelgrupp.

Jag är inte 100 % nöjd med min nuvarande spelgrupp. Det innebär inte att jag vill byta grupp, bara att jag vill försöka hitta det jag saknar någon annanstans. Problemet är att jag inte har någon aning om hur man träffar nya människor (varken hur man gör för att hamna i en situation med nya människor eller vad man gör när man väl hamnat i en). Detta verkar, från vad jag hört i min egen vänskapskrets, vara ett inte helt ovanligt problem. Så, finns det någon här som vet hur man gör? Ignorera vad man gör när man träffat nya människor och fokusera på att träffa dom.

Übereil

Nässe

Myrmidon
Menar du rent rakt av hur man hittar nya vänner så är väl det vanligaste och enklaste att man hugger tag i någon i utkanten av ens krets, en jobbkompis eller någon och "initierar kontakt", föreslår en fika och "känner" lite på varandra. Det kan ju också vara ett sätt att få nya personer att prova på rollspel, och då bygga en grupp- köra ett prova på oneshot med nya människor som man övertygar om att ge det en kväll. Annars får man väl annonser, typ här, efter grupper i området- om man vill kliva in i en fungerande grupp. Tänker jag.

Nässe

Myrmidon
Fast Vitulv, om det inte funkar för dig så lär det väl inte funka för någon annan?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
NilsH said:
Fast Vitulv, om det inte funkar för dig så lär det väl inte funka för någon annan?
Det funkade ju för mig! Jag har både kompisar och flickvän nu.

Nässe

Myrmidon
sorry, ja, just det- det var för mig det inte funkade, så mycket förvirrat just nu... vojne, vojne
:gremconfused:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
NilsH said:
sorry, ja, just det- det var för mig det inte funkade, så mycket förvirrat just nu... vojne, vojne
:gremconfused:
Men sänk priset då!

Feuflux

omjonasson.se
Du går till http://hitta.sverok.se/ och letar upp en spelförening med öppna träffar och går dit.

Jag såg det aldrig när jag gick på universitetet med tydligen förekom det uppsatta lappar på nån av de stora anslagstavlorna där det söktes spelgrupper.

Eller så finns ju både här och på sverok (och säkert på alla andra spelforum också) kontaktforum där man kan söka folk.

w176

Förlorad dotter
Skapa en stor förening, och ha interna minikonvent. Man hittar dem man trivs med och vilka som funkar ihop till olika spelstilar.

Dilandau

Myrmidon
Hitta vänner efter man fyllt 20 blir bökigare och bökigare.

Om jag kollar på mina vänner,och på mig själv, så dyker nya vänner upp om man flyttar till en ny ort, skaffar nytt jobb, börjar plugga något nytt eller något annat drastiskt.

Har man dessutom specifika krav på vännerna - tex att de ska vilja rollspela - blir det ännu svårare.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Magnus Edlund said:
Har man dessutom specifika krav på vännerna - tex att de ska vilja rollspela - blir det ännu svårare.
Det är därför man rekryterar sina vänner här på Rollspel.nu.

Men jag har redan lagt rabarber/beslag/vantarna på de bästa, så ni får hitta några andra. :gremsmirk:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dante said:
Det är därför man rekryterar sina vänner här på Rollspel.nu.
Word. Det var så jag fann min nuvaran de spelgrupp, när jag flyttade ner till Nynäshamn.

Patrick Bateman

Warrior
Menar du träffa nya kompisar generellt eller för att spela rollspel?

Generellt: genom din hobby eller jobbet.
Rollspel: genom att annonsera efter ny spelgrupp på lämpligt forum.

Så...skaffa nya hobbies och byt jobb, om du vill ha nya vänner.