ejectXreject
Veteran
Hur blev han bondad till svärdet? Om det hände under ett spelmöte är det ju självklart okey.. Om du själv hittade på det under skapandet av karaktären känns det mindre intressant..
Och som sagt: inget illa menat Jag har aldrig kört Rolemaster men du nämnde att det har en aning annorlunda syn på magiska artefakter. Därför känns det inte helt rättvist att jämnföra din karaktär med de karaktärer min spelgrupp använder i Eon. Nu har jag dock gjort det i a f och jag hoppas att du ursäktar
Det låter faktiskt ganska tråkigt i mina öron.. En person som vet att han är kass på att slåss (om inte annat borde han snabbt upptäcka det) borde ha tillräcklig självbevarelsedrift för att sluta söka bråk hela tiden. De andra i gruppen borde tröttna på att behöva rädda din karaktär ur krogslagsmål hela tiden..Kombinerat med att han är allmänt sämst på att slåss i gruppen och mest stridsbenägen så är han ganska underhållande att spela.
Och som sagt: inget illa menat Jag har aldrig kört Rolemaster men du nämnde att det har en aning annorlunda syn på magiska artefakter. Därför känns det inte helt rättvist att jämnföra din karaktär med de karaktärer min spelgrupp använder i Eon. Nu har jag dock gjort det i a f och jag hoppas att du ursäktar