Nekromanti Att jävlas med spelare

ejectXreject

Veteran
Hur blev han bondad till svärdet? Om det hände under ett spelmöte är det ju självklart okey.. Om du själv hittade på det under skapandet av karaktären känns det mindre intressant..

Kombinerat med att han är allmänt sämst på att slåss i gruppen och mest stridsbenägen så är han ganska underhållande att spela.
Det låter faktiskt ganska tråkigt i mina öron.. En person som vet att han är kass på att slåss (om inte annat borde han snabbt upptäcka det) borde ha tillräcklig självbevarelsedrift för att sluta söka bråk hela tiden. De andra i gruppen borde tröttna på att behöva rädda din karaktär ur krogslagsmål hela tiden..

Och som sagt: inget illa menat :gremsmile: Jag har aldrig kört Rolemaster men du nämnde att det har en aning annorlunda syn på magiska artefakter. Därför känns det inte helt rättvist att jämnföra din karaktär med de karaktärer min spelgrupp använder i Eon. Nu har jag dock gjort det i a f och jag hoppas att du ursäktar :gremwink:

Phelan

Hero
Bondningen hände under ett spelmöte, det är inte så att han tycker det är jättekul med det där otympliga svärdet, särskilt som han har en hillebard som eget vapen - för varje spelmöte blir jag mer och mer övertygad om att jag bör skaffa en golfkärra till hans vapen.

Vad gällde stridsbenägenheten så yttrar den sig inte i att provocera slagsmål på krogar utan snarare i en otålighet att göra upp snillrika planer när man ska konfrontera vad man vet är "bad guys" (ur RPs synvinkel), där brukar han föredra en mer direkt approach. Men, men, kampanjen ifråga är rätt uppsluppen också.

Mvh / Phelan

EREDON

Veteran
Har man chansen så passar man ju på att krossa spelarna lite och spelarna vågar inte klaga för då blir dom ju bara mer köttade.
Det helt enkelt jätte kul att jävlas med spelarna.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Har man chansen så passar man ju på att krossa spelarna lite och spelarna vågar inte klaga för då blir dom ju bara mer köttade."

Låter som en inställning som är synnerligen olämplig om man har för avsikt att ha en lång karriär som spelledare. Rollspel är ingen tävling där spelarna ska försöka överlista spelledaren. Hur kul är det att spela med en oberäknelig spelledare som dödar rollpersonerna när det passar honom?

Chansen finns förstås att ditt inlägg bara är ett dåligt skämt, men det vet jag inte om jag vågar hoppas på.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Är det bara jag, eller finns det fler SL därute som har en eller fler RP i er spelgrupp som ni gillar att jävlas med? Själv har jag en massiv kragg som hugger av det mesta han ser med sitt magiska kraggsvärd. Honom gillar jag att jävlas med."

Är man missnöjd med en spelares beteende så är detta inte rätt sätt att tala om det för honom. Om man som spelledare går in med inställningen att sätta dit någon särskild spelare så bör man antingen ta en paus ifrån spelledandet eller ägna sig åt något annat än rollspel. En mer balanserad karaktär och en mer balanserad spelledare hade nog ökat spelglädjen för er båda.

"T.ex händer det ofta att han tappar värdefulla saker i en ström eller får en fanatisk fiende i hasorna eller annat trevligt ."

Trevligt för vem?

storken

Warrior
Scenario; Jimmy spelleder

Spelare 1: Ah, jag går väl in på värdshuset då..
Jimmy: Nä.
Spelare 1: nähä?
Jimmy: HAHAHA!!! Jofan, du går in & det sitter en mörk man med *trumvirvel* kåpa därinne. Du känner att du vill gå fram till honom.
Spelare 1: Jaha? Ja då gör jag väl det då.
Jimmy: Seriöst? Du gör det alltså. Hehe, ah.. du går fram till han & han sticker en dolk i magen på dig. du dör.