Nekromanti Att köpa eller inte köpa det är frågan [mutant]

Saxifrage

Hero
Annan monster-trend

Jag tyckte mig också märka en trend mot "gullig men livsfarlig", iaf i senare publikationer. Rubbitar var ett exempel, det förekom också nån lurvig sak som hette "Gekko" och såg ut som en teddybjörn på steroider. Märkligt nog mötte jag aldrig någon mördarkanin.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Stämning

Jag har inte sett spelet, men det skulle vara intressant att veta om Järnringen har siktat mot Mad Max-stilen eller mer mot den sentida Mutant-stämningen med ångkraftverk och intriger i Pyri?
Mutant: UA är helt klart mer åt 1800-tal med ångmaskiner. Mad Max finns någonstans på hörnet, men har kör runt i en skruttig Volkswagen med två muterade elefanter i baksätet. Samhället i Mutant håller på att industrialiseras, det finns en stark överklass och en arbetarklass som har börjat kämpa för sina rättigheter. Stämningen ska vara lite åt action-hållet, men med en hel del intriger och en del humor, gärna i form av märklig teknologi som man inte begriper sig på, kul bifigurer med konstiga namn och mer eller mindre subtila anspelningar på välkända saker.

/tobias

Balderk

Swashbuckler
Re: Pris på Mutant

Det är ju samlarvärde på det nu...
Ja, det är det verkligen. Men det betyder ju också att kvalitén spelar stor roll. Om det är illa medfaret kan nog priset sjunka ganska rejält, om det saknas saker så sjunker nog priset rätt så rejält också.

/Balderk, spekulerar

Balderk

Swashbuckler
Mutant Chronicles

Själv har jag aldrig spelat nåt gammalt mutant (jo förresten, Chronicles, men finns det nån likhet här så har jag missat den)
Nej, du har rätt. Det finns inga likheter, Mutant Chroniclesär ju ett alldeles självständigt spel som förmodligen bara heter Mutant för att det ska knippas ihop med de andra mutantspelen och sälja bättre. Dessutom kräver ju Mutant Chronicles ett engelskt uttal, uttalar man Mutant på svenska för att sedan säga chronicles blir det ju bara löjligt.

/Jonas, som ibland är slö och bara säger Mutant om MC (svenskt uttal) och får en massa skit för det (och blir missförstådd såklart).

<font size="1"> *Edit: Ämnet </font size>

magoo

Hero
Aooooooooooooooaaooooooooo

Den muterade vargen Magoo säger köp, köp, köp!

Gamla Mutant (och därefter Nya Mutant) var min introduktion in i rollspelsträsket. Trots att jag inte visste ett skvatt om hur man maxar en rollperson så blev vargen Magoo min i särklass bästa rollperson, både på papperet och spelmässigt. Efter det gick det bara utför...

Jag tycker att Mutant (då talar jag om de äldre versioner som jag har spelat) är ett enkelt, roligt rollspel där man kan leva ut alla sina Mad Max-fantasier och fullständigt frossa i vapen, samtidigt som man kommer rätt långt med bara ett slitet knogjärn och lite coca cola. Rekommenderas varmt!

Lord Renisis

Warrior
Re: Eventuell forumträff i Linköping alltså? [nt]

Vadå då ska vi ju ha mums mums tävling :gremwink: :gremtongue: nä då blir det ninja konster med mums mums som shurikens.
Så det så. :gremcool:

Silvervarg

Warrior
Re: Köp köp köp!

Tro inte på vad Lord R skriver...
Han tycker att det är så kul att få börja åttan och långa skoldagar til kl 15.00 varje dag...
Så han vet inte var han skall göra av all sin lycka och har dörför börjat ljuga vilt om allt och alla...
Han har blivit hög av lycka!

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Köp köp köp!

Sådant här kan man faktiskt ta via PM. Nu lär du väl klaga och kalla mig för hobbymoderator, men jag bryr mig faktiskt inte.

/Dimfrost

Rosen

Myrmidon
Re: Mutant Chronicles

Dessutom kräver ju Mutant Chronicles ett engelskt uttal, uttalar man Mutant på svenska för att sedan säga chronicles blir det ju bara löjligt.

(Mu-tannt-chronicles... Mu-tannt-chronicles...)
Det lät ju rätt kul, ju! (-:

--
Åke

Foggmock

Myrmidon
Så säger jag ju! :D [NT]

Foggmock - som säger Mutant om Mutant: UA och tycker att det är lite vettigare. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
I most certainly dont. [OT/ANT]

jag har en fet jävla ljudfil hemma som bevisar motsatsen. Have at you!

Krille

Super Moderator
Bevis kan manipuleras

Och? Jag tror fortfarande inte på att Troberg har en gräsklippare. De bilder han lägger upp är med all sannolikhet förfalskade! :gremwink: