Bosse Brottsling
Veteran
Jag kör utan levelsystem i 6:an och det fungerar bra, men jag undrar hur ni gör med SK:n? Jag kör så att man får höja dem som en vanlig färdighet med kostnad 4 per steg för alla yrken, med vanlig multipel.
Ex: Dvärgen Wredgil Huggtand har 33 i SK. Han har 12 i attack 1, 7 i attack 2 och 14 i parering. Han har fått några erf och bestämmer sig för att höja attack 1 från 12 till 13, kostnaden för det blir 4x2 = 8 FP. När han höjer attack 1 till 13 så höjs även SK automatiskt med 1, så han har numera 34 i SK.
Är det någon som har kommit på ett bättre system än detta? Eller vad är det vedertagna systemet?
[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
Ex: Dvärgen Wredgil Huggtand har 33 i SK. Han har 12 i attack 1, 7 i attack 2 och 14 i parering. Han har fått några erf och bestämmer sig för att höja attack 1 från 12 till 13, kostnaden för det blir 4x2 = 8 FP. När han höjer attack 1 till 13 så höjs även SK automatiskt med 1, så han har numera 34 i SK.
Är det någon som har kommit på ett bättre system än detta? Eller vad är det vedertagna systemet?
[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>