Nekromanti Att kränga sitt spel

Doedinnan

Veteran
Doedinnan skratar i mjug

"Inte nog med att det är olagligt, det är också väldigt tråkigt om man blir granskad. Då är du märkt."

He he ... Jag ser klart och tydligt att ni inte har en blekaste om vad ni skriver om :gremwink:.

Chansen att man skulle bli på kommen med att inte betala skatt för 8000 är obefintlig. Chansen att skattekontoret skulle göra en stor utredning om 8000kronor finns inte. Chansen att man skulle bli prickad för att inte betala skatt för 8000 är skrat retande. Dess utom kan man betala skatt för ett år senare.

stfu omg ffs - doedinnan

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Rekommenderas inte. Inte alls. [ant]

Det håller jag med om, men jag kan informera om att sådana anmärkningar inte finns mer än tre år i något register utom den mänskliga hjärnan.

Lite värre än så, faktiskt. Registren städas inte förrän kalenderårsskiftet efter att tre år gått. Med andra ord kan man bli sittande i skiten i nästan fyra år om man gör bort sig i januari... :gremfrown:

/Mikael

Twooshort

Veteran
Munchkin blir grammatiker (OT)

Visst har den tveksamma inställnignen är det upp till var och en, och om diskussioner om det skall förekomma bör dessa hållas på något annat forum eller med en annan form av kommunicering. Men du har fortfarande fel oavsett hur man ser det. Den svenska lagen har inte fel.

Och vad gäller dina kommentarer ska jag bara påpeka två saker du gör fel:

1: Gör skillnad på chans och risk. Jag ser det personligen inte som en chans att åka fast, det är en risk.

2: skrivihop.nu: skrattretande, dessutom.

/Munchkin skall vikariera för en svenskalärare om en timme.

Rising

Vila i frid
Re: Ok, Svartvitt i A5....

Well, fyrfärg kan du glömma direkt om du inte tänker trycka i stoooora upplagor, det är nämligen fett dyrt. Är man riktigt siker på sin sak så kan man trycka i tvåfärg, alltså svart+en annan färg (vilken som helst). Det här ger mycket stämningsfulla resultat. (Kult, Chronopia och Jorges är tryckta i tvåfärg bland annat, Kult använde en violett ton som extrafärg medan Chronopia och Jorges använde bruna kulörer för att få fram en patinerad look på papperet och illustrationerna.)

Problemet med tvåfärg är att det är svårt att jobba med, inget för noviser alltså.

Svartvitt får du nog räkna med, när det gäller pappersformatet tycker jag A5 faktiskt är överlägset A4. Det är rätt jobbigt att bläddra i de stora regelschabrak som moderna rollspelsskapare använder sig utav. Lilla Nekropolis var mycket tuffare och ligger bättre i händerna.

Själv skulle jag vilja ha ett rollspel i serietidningsformat (typ, hälften A4, hälften A5) eftersom det är allra, allra bäst. (Då trycker man som vanligt på A4 och betalar sedan lite extra för att skära bort överflödet på pappersarken)

/Riz
som tycker svartvitt är snyggare än färg

Mask_UBBT

Hero

"Well, fyrfärg kan du glömma direkt om du inte tänker trycka i stoooora upplagor"

Ja, asså, jag menade FRAMSIDAN.... gjorde du det?

"Problemet med tvåfärg är att det är svårt att jobba med, inget för noviser alltså."

Nä, det håller jag väl inte med om...
Det är ju bara att göra bilden i färger, sedan leka i ett datorprogram i en stund... Kanske en fem-sex minuter eller något, sen är det klart....
Eller missar jag något....

"Lilla Nekropolis var mycket tuffare och ligger bättre i händerna."

men A5 har tyvärr inte plats för lika mycket på samma sidor, vilket leder till tjockare böcker och högre kostnader från tryckeriet...

Mask_UBBT

Hero
Re: Skulle inte tro det!

Jag kan inte under några omständigheter kallas för en "borgar braka", vadfan nu det är, men 8000kr vinst -2400kr skatt är fortfarande 5600kr vinst!
För tillfället är det lite mer än vad jag tjänar i månaden, så jag tycker det är ganska schysst ifall man lyckas tjäna det på en hobby!

"Kom inte här och tryck din dubbel moral på mig, jag har inte bet om den. "

Jag har väl inte tryckt någon dubbelmoral, men som du rackar ner på "borgar brakor" ena stunden och uppmuntrar till skattefusk i andra(som bara leder till att pengar stannar på en plats), vem ligger dubbelmoralen hos?

/Mask - röding

Doedinnan

Veteran
Doedinnan blir förskräckt

Du har värkligen inget och komma med eller hur? Du säger att jag har fel. men det enda du väljer att kommentera är att det är en risk inte en chans och att jag stavar dåligt.

hoppla!

"Den svenska lagen har inte fel."

Men ser man på, att göra ett sånt här utalande visar att man är en idiot jag vill dock inte tro det här om dig så jag tror att du var ful/tröt när du skrev det.

"Vi ska upp till norrland och röv knulla några arbetare och stänga ett par dagis, bara för att öva oss innan vi tar över i rikstan" - blåa pariet (Parlamentet)

Insignia

Swashbuckler
Doedinnan blir förolämpad:

"att göra ett sånt här utalande visar att man är en idiot"

Om någon annan här är en idiot så måste du också vara det, eftersom dina uttalanden är minst lika dumma som någon annans. Märk väl att jag inte kallar någon för idiot, jag tycker bara att ingen är mer korkad än du.

Mask_UBBT

Hero
Re: Doedinnan blir förskräckt

"Men ser man på, att göra ett sånt här utalande visar att man är en idiot jag vill dock inte tro det här om dig så jag tror att du var ful/tröt när du skrev det."

För det första; Han syftar troligast på att du får fel när du säger en sak och den svenska lagen säger något annat. Bryter man mot lagen har man brutit mot lagen lixom...
Dessutom tycker jag du börjar bli väldigt personlig, kalla honom för en ful idiot och allt! :gremwink:

/Mask - som åxå stavar fel ganksa ofta...

Doedinnan

Veteran
he he

Men det var ju inte allt som jag skrev eller hur jag kan sabba din text också genom att bara citera delar ...

Jag kallade ingen för idiot, den enda som gör det trots att du hävdar att du inte gör det är du. Om du vill ha något slags förolämnigs rally så kan vi hadet.

Du bidrar inte med något, du säger inte ens varför du tycker att jag är: "Korkad" och en "idiot". Du bara hasplar ur dig för att förolämpa om jag har några grova ord med i mina inlägg så gör jag det för att ge en poäng.
Jag vet inte riktigt varför du gör det, men jag är inte intrsserad, sa ta det med din mamma i sammband med vecko pengen eller nåt ...

Mask_UBBT

Hero
Politisk miskötsel

Syftar du på Jan O så kan man ju bara säga att han fick vad som honom tillkom... (och jag vet inte riktigt var man ska dra gränsen av vad som är gratis för politiker? Om Dagordning, ordförande och tema ses som naturliga delar av en kräftskiva så tror jag den svenska synen på 'fest' behöver omvärderas :gremwink:)

Dessutom tycker jag att det är lustigt att dessa saker får större uppmärksamhet på vänstersidan... När den gode Cederfeldt gav stockholmarnas pengar till ett privatföretag som hans polare ägde var det kanppt någon som lyfte ett ögonbryn...

Jag försvarar givetvis ingenting av detta, men jag tycker att misskötsel av detta slag ska leda till att politikerna får betala tillbaka det dubbla beloppet till skattebetalarna! Skulle vara rimligt, tycker jag...

Doedinnan

Veteran
...

"Dessutom tycker jag du börjar bli väldigt personlig, kalla honom för en ful idiot och allt! "

Men hjälp vad e felet på er alla :gremtongue:? Ni tror er se en föroläpning och så tar ni åt er utav bara helvete.

För sista gången JAG SKREV ALLDRIG att han var en idiot!!
Jag skrev attt den som sägger [så här] är förmodligen ful/tröt/idiot ... he he :gremcool:

Rising

Vila i frid

"Ja, asså, jag menade FRAMSIDAN.... gjorde du det?"

Jaha, nä... Okej, en framsida i färg vill man kanske ha... Sorry, jag missförstod.

"Det är ju bara att göra bilden i färger, sedan leka i ett datorprogram i en stund... Kanske en fem-sex minuter eller något, sen är det klart....
Eller missar jag något...."

Ja, tvåfärg är skitajobbigt. Du gör bilden antingen som en gråskala och konverterar den till Duplexfärg (varpå skärmbilden inte stämmer överrens något vidare med resultatet, särskilt inte om du trycker på obestruket papper - de blir mycket mörkare och det är väldigt svårt att få det rätt om du inte är van att ställa in färgprofiler i ditt bildbehandlingsprogram) eller så måste du hantera alfakanaler (vilket också ger konstiga resultat på skärmen).

Problemet kommer när du skall ta bilder från bildredigeringsprogrammet och montera dem i pagemaker/InDesign. Trots att du gjort bilden rätt så måste du också spara den rätt och se till att allt kommer tryckas med en och samma extrafärg. Ofta rastreras bilden så att programmet vill trycka i fyrfärg+extrafärg, och det är ju inte vad man är ute efter. Jag är skitdålig på det här och minns med förskräckelse hur många fel det blev när jag skulle trycka en förpackning åt några muggar som skulle ha en speciell röd färg som extrafärg. Det blev fel typ hela tiden. Blä, vad svårt det är.

"men A5 har tyvärr inte plats för lika mycket på samma sidaor, vilket leder till tjockare böcker och högre kostnader från tryckeriet..."

Egentligen inte. Man trycker ju inte på små A5-blad, utan på större ark som sedan viks och klipps itu osv. Det blir alltså inte dubbelt så dyrt bara för att du trycker på hälften så stora ark. Nå, okej, visst, det blir fler sidor allt som allt och en något högre tryckkostnad, visst, men å andra sidan är det ju lättare att formge en liten A5-sida än en stor A4-sida, så produktionstiden blir ju mindre...

/Riz

Insignia

Swashbuckler
Re: he he

"det var ju inte allt som jag skrev eller hur"

Nej, men resten av texten tar inte bort innebörden i det jag citerade.

"jag kan sabba din text också genom att bara citera delar"

Det tror jag säkert att du kan.

"Jag kallade ingen för idiot"

Nä, du sade bara att Munchkins uttalande visar att han är en idiot. Skillnaden är ju uppenbar.

"den enda som gör det trots att du hävdar att du inte gör det är du"

Jag sade att om Munchkin är en idiot så är du det också, eftersom hans uttalande inte var mer idiotiskt än ditt. Jag tycker inte alls att han sade något idiotiskt, så mitt uttalande i sin tur säger ingenting alls om inblandade personers intelligens.

"Du bidrar inte med något"

Jag försökte bidra med ett litet försvar av Munchkins intelligens gentemot din. Jag förstår att det inte var så användbart för din del.

"du säger inte ens varför du tycker att jag är: "Korkad" och en "idiot"."

Det sade jag inte att du är. Jag sade att ingen annan i tråden är mer korkad än du, vilket lika gärna kan betyda att ingen är korkad över huvud taget.

"om jag har några grova ord med i mina inlägg så gör jag det för att ge en poäng"

Jag med. Vilken var din poäng?

"Jag vet inte riktigt varför du gör det"

För att du uttrycker dig tämligen illa, och kan behöva lite motivation till att förklara dig bättre.

Oj, förlåt - du ville inte veta! Shame on me ;_;

Krille

Super Moderator
Förolämpningar (OT)

• Anser ni att ni (eller någon annan) är förolämpad, skicka ett meddelande till någon i redaktionen så ska vi titta på det.
  • Finns det en misstanke om att det man säger skulle kunna uppfattas som förolämpande av någon, säg det inte. Säg något annat istället. Man behöver inte kalla någon för vare sig ful, trött eller idiot.
  • Det är olagligt att inte betala skatt på vinst och inkomst, utan att på något sätt lyckas se till att man inte har någon vinst eller inkomst. Det har dock ingenting med rollspel att göra. Skicka en motion till er riksdagsman om ni är missnöjda med detta.
  • Käfta inte off topic om ni inte måste. Pladdret om taskig stavning, borgarbrackor och huruvida det är olagligt eller omoraliskt att betala skatt är off topic och onödvändigt.

Mask_UBBT

Hero

Jaha, jag trodde tvåfärg innebarexempelvis: "Svart och brunt och allt däremellan", men du säger alltså att det bara innebär "Svart och brunt. Punkt!"

Det kan jag förstå att det är knepigt....

"men å andra sidan är det ju lättare att formge en liten A5-sida än en stor A4-sida, så produktionstiden blir ju mindre..."

öhhh... Nej!
Svårare om något. Faktum är att saker är knepigare att formge ju mindre plats man har att forme det på("Konst mäts inte i kvadratmeter", vettu, miniatyrbilder är ofta svårare att göra och dyrare än heltavlor)... dessutom, det är ju samma text, och om man gör ett mindre format blir det ju fler sidor att formge för samma stycke text, och man förlorar tid på det... men det kanske du sa...

Krille

Super Moderator
Släpp det här [OT]

Vill ni fortsätta att tjôta om idioti och taskig stavning så har ni personliga meddelanden att göra det med. Så släpp det här bums!