God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,548
Det här var något jag tänkte på ett tag men som kristalliserade sig förra sessionen. I min ena D&D grupp lämnar ingen äventyrargruppen, det görs bara inte. En av spelarna sade förra sessionen att "Gruppen är som maffian, när du gått med vet du alla andras hemligheter och då kan du inte lämna den. Om du inte dör.". Det passar utmärkt för den chaotic evil gruppen men det fick mig att fundera på hur sådant här brukar gå till. När och hur lämnar man en äventyrargrupp? Är en äventyrargrupp för livet eller för en quest eller bara tills man tröttnar på den? Hoppar folk mellan olika äventyrargrupper? Säljer man kontrakt som fotbollsklubbar eller finns det äventyrar företag som Manpower (som drivs ur tavernor naturligtvis)?
Hur fungerar det i er kampanjvärld och när ni har spelat?
Hur fungerar det i er kampanjvärld och när ni har spelat?