Mogger
Hipsteranka
Ok, då är jag med. Tyvärr har jag inte så mycket att bidra med. Jag tycker precis som du, att vår rädsla för misslyckande håller oss som speldeltagare tillbaka och tillåts bestämma hur vi ska spela. Våra spel kommer med massor av omöjliga förväntningar och jag har många gånger känt att det är destruktivt.
Frågan är vad vi är mest rädda för; att misslyckas som spelare eller karaktärer? Jag tror att många skulle svara det senare, och hellre sitta och dega ett helt spelmöte än låta karaktären ta tjuren vid hornen. Det är ju trots allt bara SL som kan misslyckas enligt rådande konventioner. Spelarna ska bara sitta och underhållas.
Hela mitt spel InterZone (i min signatur) är f.ö en protest mot detta.
Och ja, jag raljerar lite. Men det tål ni nog.
Frågan är vad vi är mest rädda för; att misslyckas som spelare eller karaktärer? Jag tror att många skulle svara det senare, och hellre sitta och dega ett helt spelmöte än låta karaktären ta tjuren vid hornen. Det är ju trots allt bara SL som kan misslyckas enligt rådande konventioner. Spelarna ska bara sitta och underhållas.
Hela mitt spel InterZone (i min signatur) är f.ö en protest mot detta.
Och ja, jag raljerar lite. Men det tål ni nog.