Ja, jag förstår. Jag skall dock villigt erkänna att jag för egen del har väldigt svårt att relatera till problemformuleringen. Jag är helt enkelt alltför trygg i mitt rollspelande, det var många många år sedan jag satt i rollspelssammanhang och hade tråkigt, kände mig apatisk, otrygg etc. och när jag insåg att jag inte hade roligt när jag spelade (kalla det flow eller vadsom) så tackade jag för mig i den spelgruppen. Jag har helt enkelt aldrig tråkigt, känner mig för dåligt utrustad etc. för jag har för god distans till när jag spelar och vi tar alltid upp våra känslor i de grupper som jag spelar i så att vi aldrig hamnar nere till vänster och mycket sällan uppe till vänster (och om vi gör det så är det helt och hållet med "flit").Arvidos MC said:Så glöm för en stund i vad din rollperson känner och vad hens mål är. Varför kommer du till rollspelssoffan? Det är ju du som är det viktiga, och scenariot och din rollperson är ju bara verktyg för dig att uppnå det du vill!
Jag vill verkligen betona det där sista, läs det noga. Vi är så vana vid att tänka på oss som osynliga dockförare snarare än aktörer.
Så jag är rätt värdelös i den här diskussionen. Jag ville bara förstå hur det fungerade.