entomophobiac
Low Prep High Play
Nu har kampanjen förvisso gått en våldsam död till mötes, men verktygen som togs fram för att improvisera scenarier är jag oförskämt nöjd med och har till och från försökt renskriva för andras bruk.
Men det har visat sig superklurigt att skriva rent improvisations-/preppverktyg och jag tänkte att någon kanske har idéer kring hur det här kan gå att genomföra eller åtminstone preferenser kring hur du tycker det borde se ut.
Det jag känt hittills i renskrivningsförsöken:
Vad tror wrnu-etern?
Men det har visat sig superklurigt att skriva rent improvisations-/preppverktyg och jag tänkte att någon kanske har idéer kring hur det här kan gå att genomföra eller åtminstone preferenser kring hur du tycker det borde se ut.
Det jag känt hittills i renskrivningsförsöken:
- Om det lämnas för öppet, "dra några kort och sen hittar ni på scenarier, yay!", så kommer det vara närmast obrukbart för ungefär alla som inte är bekväma med att improvisera. Oavsett om detta skulle ske under pågående spel eller som prepp.
- Om jag skriver exempel utifrån dragna kort blir exemplen lätt för specifika. "Om ni drar exakt de här korten kan ni göra såhär" blir lätt exemplens innehåll.
- Om jag skriver formella mekaniker/tekniker för hur du kan tolka kortkombinationer i generatorn blir det lätt att uppfatta som regler istället för verktyg; att du måste saker.
Vad tror wrnu-etern?