Arfert said:
Det är inte den information jag fått, men men.
Senast jag kollade kostade det dryga tusenlappen att registrera sig.. att man har en mac är ju självklart
...och man får väl förutsätta att man kan programmera. Annars har man ju inget där att göra.
Det finns lite olika program, med access till lite olika nivåer av fringisar/licenser/API-generationer et.c.
Jag ligger alltid på gratis-nivån, för jag raglar mest runt som SockerConny i Xcode och latjar. Och det är fortfarande helt gratis.
Men eftersom app-marknaden är så stor och många vill in, så måste man pröjsa för att få det senaste kit:et. Skulle jag ge mig på att programmera en app i dagsläget skulle den bara kunna vara anpassad för iOS v4. För att få förhandskoll på v5 måste jag in i det kommersiella
programmet.
Så Niklas - signa upp gratis, ladda hem miljön (så snart du har en mac...) och känns lite på hur det fungerar. Det är också mycket lättare att lära sig programmeringsspråken när man faktiskt kan genomföra exemplen (och sen göra om dem 10 - 20 ggr. till de fungerar, för det gör de aldrig på första försöket när man är nybörjare...
).
SEN kan du överväga de kommersiella möjligheterna innan du pröjsar.