Nekromanti Att skapa en hemsida

Snow

Swashbuckler
Tvärtom, menar du väl? Joomla är vad som hände efter att ett fult företag fick sina sliskiga labbar på Mambolicensen och ville ha pengar av folk som skulle bygga addons etc. och öht bajsade i munnen på opensourcetanken.
Kanske var det så (jag vet bara att det blev nån konflikt och att det blev två projekt). Men det lät så fånigt att skriva "god tvilling".

Själv bygger jag limousiner, från byggsats. Jag åker taxi ibland också (Joomla).

Snow

Swashbuckler
Jag kör joomla (CMS) på min IBM pentium 500MHz. Det går inte superfort men det funkar och datorn kostade nästan inget.

Fast min riktiga sida: http://www.gunslinger.se/ (som också kör Joomla) har jag på webbhotellet one.com vilket kostade ca 400:- på ett år inklusive domän. Då kan till och med en noob installera joomla, tanka hem en trevlig template och börja bygga sidor.

Så nä, ingen fet server behövs.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
"Chris Wilson, the Internet Explorer Platform Architect, described Acid2 as a "wish list" of features rather than a true test of standards compliance"

Jo, det är jag säker på att han gör...

Hittade testet iaf. FF miltals bättre än IE, men sämre än de som tillverkats just för att funka med testet (typ)... FF3 ser dock mera lovande ut.

"Nonetheless, Internet Explorer 8 will include a new rendering mode known as "IE8 standards mode". IE8 standards mode is not enabled by default, but can be triggered by inserting a special flag into a web page. In IE8 standards mode, IE8 passes the Acid2 test, but since IE8 standards mode is not enabled by default, IE8 cannot be considered to truly pass the test."

Jag älskar Microsoft... =)

Vissa företag/programmerare försöker iaf följa standarder. Andra bryr sig inte.

krank

Om Krank fick bestämma:
Med tanke på att minimalism handlar om att använda minsta möjliga medel för att få fram bästa möjliga effekt så skulle mycket riktigt "Kranks hemsida" se ut precis sådär. Jag skulle nämligen inte ha en aning om vad jag skulle ha på "Kranks hemsida".

Tänk vad vackert Internet skulle vara om alla som egentligen inte har något att säga med sin hemsida kunde göra såna... *myser*

Eksem

Champion
Microsofts hållning ger mig väl upp till 5 timmars extraarbete en dålig vecka. Fortfarande är det dock bra webbutveckling att se till att de sajter man gör håller i den vanligaste läsaren.

För faktum är att om nu dina sajter ballar ur i IE, så når du färre än vad du gör om du skulle byggt din sajt i t.ex. Flash.

krank

För faktum är att om nu dina sajter ballar ur i IE, så når du färre än vad du gör om du skulle byggt din sajt i t.ex. Flash.
Jodå. Som sagt, jag utvecklar först och främst för Firefox, eftersom det är den läsare jag använder, men sedan brukar jag se till så att sidan inte funkar alltför dåligt i IE också. Vissa grejer, som 100%-buggen (att 100% av någon anledning är 100%+2px) får jag fulhacka (99% istället för 100%) speciellt för IE.

Men jag önskar att jag slapp. Jag önskar att fler slutade använda IE, till förmån för nästan vadsomhelst. Jag försöker göra vad jag kan för att få fler att sluta stödja M$'s helt vansinniga inställning.