Nekromanti Att skapa ett grundproblem

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,965
Location
Stockholm
Han said:
Fast min poäng var mer att det nog mer handlar om relationer och vad man gör med dem, snarare än vilken starthändelse som sätter allt i rullning. Inga relationstrianglar har en tendens att skapa mindre engagerande historier och historier som inte håller ihop lika bra än om man använder trianglarna. Sedan kan det bli dåligt även om man använder trianglar, men det var inte min poäng. Var en klar majoritet emot Ceasar? Var en klar majoritet emot Kim Il Sung?

/Han som tänkte att Kim Il Sung antagligen skulle dö eftersom han var teh totally bad guy, men kämpade som spelare för att det inte skulle bli så
Grundproblemet måste väl ändå ha något med saken att göra? I både SaKVaL och Psychodrame är det ju kring detta relationerna och karaktärerna växer fram?
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,318
Location
Helsingborg
Elmrig said:
Han said:
Fast min poäng var mer att det nog mer handlar om relationer och vad man gör med dem, snarare än vilken starthändelse som sätter allt i rullning. Inga relationstrianglar har en tendens att skapa mindre engagerande historier och historier som inte håller ihop lika bra än om man använder trianglarna. Sedan kan det bli dåligt även om man använder trianglar, men det var inte min poäng. Var en klar majoritet emot Ceasar? Var en klar majoritet emot Kim Il Sung?

/Han som tänkte att Kim Il Sung antagligen skulle dö eftersom han var teh totally bad guy, men kämpade som spelare för att det inte skulle bli så
Grundproblemet måste väl ändå ha något med saken att göra? I både SaKVaL och Psychodrame är det ju kring detta relationerna och karaktärerna växer fram?
Japp, vilket jag skrev om i mitt första inlägg: "Det enda(?) man kan beskylla händelsen är att den inte skapar tillräckligt bra inspiration för att hitta på fraktioner och deras inbördes relationer."

/Han som tyckte 2027-Korea gav mycket inspiration
 
Top