Nekromanti Att skapa sanna namn

Leopaexd

Veteran
Jag vet inte någon redan hittat på en regel för att skapa sanna namn men här har ni en i alla fall.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Sanna namns längd

Är inte sanna namn flera sidor långa?

I övrigt så är det ett coolt initiativ du har tagit här :gremsmile: Fast det tuffaste vore om du (eller någon annan) kunde programmera ihop ett simpelt datorprogram som kan generera namnen på egen hand så man slipper sitta och slå för varje bokstav och varje stavelse. Särskilt om de nu verklien ska vara flera sidor långa.

/Naug, föreslår

Tesfforp

Warrior
Re: De sanna namnen är inte så korta!

Som grottrollet skriver är de sanna namnen mycket längre än vad din skapa-sanna-namn-regel gör de till. En magnitud skrivs ner som en hel sida och människors sanna namn är på 3:e rangen, alltså tre magnituder och skrivs ner på tre sidor.
Men annars en bra idé att skapa sanna namn. Skulle gärna vilja veta mitt eget!

Sankt Creigh

Warrior
Re: De sanna namnen är inte så korta!

Cooooooool, lite jobbigt med sa langa namn bara...

Creigh, inte langre i Sverige med ett svenskt tangentbord....

lijat

Swordsman
Re: Sanna namns längd

Om någon skulle skriva regler för sanna namn som är så långa som dom ska vara (mellan 300 och 600 per magnitud om jag minns rätt) så kan jag försöka skriva ett program som slumpar fram dom som en text fil som man sen kan skriva ut eller läsa direkt from notpad.

lijat

Swordsman

det beror helt på enligt vilka regler jag ska generera efter jag ska börja med att använda den versonen som startade den här tråden med viss modifiering men om någon fixar en bättre version ska jag använda den.

Leopaexd

Veteran

Jag skulle kunna tänka mig att göra en ny version av regeln som ger lite (läs: skitmycket) längre namn. Detta var snarare tänkt som en "light" version av sanna namn. Vem tusan orkar egentligen lära sig tre hela sidor med text i stil med XXBTZRL (vilket faktiskt går att utala, åtminstone i spelet Divine Divinity som för övrigt rekommenderas varmt)

// Leopaexd, Verkställande Galning vid Filofax-teosofiska Byråns Omnämda Graemlin-Avdelning även kallat VGFBOGA

Edit: Bifogar version 1.1 av Sanna Namn. De blir nu betydligt längre, samt något mindre jobbiga.

lijat

Swordsman

tack för uppdateringen ska se vad jag kan göra med den