Nekromanti Att skapa SLP till Supernatural-äventyr [SPOILERS]

!Paxen

Swashbuckler
Ska nog säga det här först: Ni som ska vara med och spela skippar denna tråd då det kommer vara spoilers med.

Jag behöver få tips till olika slp som jag kan använda mig till ett Supernatural-äventyr. Inget tvång att skriva en kort resumé för slp, men uppskattas.

Själva äventyret kommer utspelas i Yakima, Washington, en "liten" stad söder i Washington. Det övernaturliga kommer vara 2 st wendigos, som bor i varsin lya i bergen.

Det jag själva har tänkt på är sheriff, vicesheriff, polis, offer/dom som överlevt och motell föreståndare. Dvs alldeles för lite!

Värt att notera är att jag har gett namn på offrena, har dom i ett textdokument med wendigos, dock så kommer jag ge slp namn och kön senare när jag har skrivit in mer karaktärsdrag.

*Sheriffen: I 40 årsåldern, misstänksam mot alla, speciellt mot utbölingar.

*Vicesheriffen: Kusinbarn till Sheriffen, har varit tvungen att visa att h*n förtjänar sin plats.

*Polischefen: Siktar mot borgmästartitel till år 2018. Håller en undanskymd roll. (kommer ev vara med i någon scen, men ej ha någon kontakt med RP)

*Överlevande: --- Berhn gift/partner till Fredrich Berhn. Var med vid tillfället Fredrich blev dödad och "skuren" i bitar.

*Motell-föreståndaren: Cynisk, rejäl person. Har inget emot att få pengar vid sidan av.

EDIT: Namn och kön på offrena kan ju förstås ändras, men har skrivit ner namn så att jag kan fundera med på wendigosarna.

Rickard

Urverk speldesign
Varför tar du inte bara saker ur wikipedia-artikeln?

"The Yakama Indian Reservation is located..."
En indian.

"A Catholic Mission was established in Ahtanum,"
En präst.

"The Yakima River, /.../ is used for both fishing and recreation."
En fiskare.

"Hispanic or Latino of any race were 33.70% of the population."
Gissa.

"14.2% had a female householder with no husband present,"
En ensamstående mamma.

"22.4% of the population were below the poverty line, "
En uteliggare.

"The Yakima Area Arboretum is a botanical garden featuring"
En botaniker/florist.

Och så vidare. Alla har någon sorts anknytning till platsen, vilket gör att de får mer djup. Försök binda samma dessa personer med varandra, typ att floristen och mamman var tillsammans eller att uteliggaren svamlar om wendigoer. Vissa kan vara en och samma person, som en indiansk fiskare.

/Han som bara lästa halva Wikipediaartikeln

!Paxen

Swashbuckler
Jamen, det kan man ju göra. Han, varför frågar jag inte dig först. :gremlaugh: