Inga stråkar i DoD6
"De klassiska verken hålelr faktsitk bra. Att ha dem i bakrunde tycker jag är jäkligt avkopplande"
Inget ont om de klassiska verken, men ger inte de lite mer av barock-känsla än medeltidsdito? Det här är förstås rent subjektivt och du får tycka vad du tycker, men personligen anser jag att DoD6 bör låta kargt, sparsmakat och väderbitet som en sann vargavinter, medan de klassiska mästare som du refererar till är skrivna för att vara benjutbar salongsmusik för en massa pudrade adelsherrar.
Borde inte DoD6 ha ett soundtrack med mycket trummor, flöjtar, basunerande bleckblås och körsång? Iaf tycker jag det. Grieg skulle väl egentligen gå an, men problemet med honom är ju att man omedelbart hör att det är Grieg, och då faller litet av illusionen. Jag tycker gammal keltisk musik borde fungera mycket bättre, men jag kan tyvärr inte nämna någon skiva/låttitel för att hjälpa till vart man kan börja leta efter dylikt...
Nobuo Uematsu har väl släppt en version av sina FF6-låtar i keltiska versioner? Det borde iaf kunna fungera hur bra som helst.
Rising
som inte har musik i bakgrunden när han spelar, men ändå...