Nekromanti Att skratta så man gråter

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ja, det är ju inte varje dag man får göra. Men idag fick jag det i varje fall. Jag gillar egentligen inte länkpostningar till internethumor, men jag kan inte låta bli.

Hoppas ni skrattar lika mycket som jag när ni ser det här.

Alla kultspelare eller WoD-nördar kan slänga sig i väggen; det här är sann skräck!

- Vulf

Dewil

Skrivbordsgeneral
Huaa. Jag hade skitit knäck och drömt mardrömmar i veckor om den där hade hoppat fram till mig.

Jag hade velat se killen som spelade råttmonstret, hur de hade sminkat honom och så.

Dewil

EchonCique

Hero
Homofobi suger

Det där var bara rent värdelöst. Skräcken jag får från det är hur folk kan bygga tv-inslag på homofobi och förstärka sina förutfattade meningar om det hela.

Bleh.

Vitulv

Re: Homofobi suger

Öh, what? Vad har det hela med homofobi att göra? (förutom att puckona på sidan som lagt upp filmen av någon anledning gör sig lustiga över hans eventuella sexuella läggning).

- Vulf

Storuggla

Champion
Fy fan för den länken

Innehåller hann jag aldrig se, för den började ladda och ladda och ladda och ladda. Den laddade så knasmycket at jag inte kunde använda någon annan flärp i Firefox för att den laddade så mycket så att jag inte kunde klicka. Någonstans. Fick panikstänga rubbet. Jävla skitsida.

Storuggla, termospower

Vitulv

w00t?

Och jag som trodde att min uppkoppling var teh suxx0rz. Haha, din dator suger till och med mer än min :gremsmile:

Ämenallvarligt talat, det var konstigt. Jag hade inga problem alls att se filmen. Så jag fattar inte riktigt vad som hänt dig :gremfrown: Det är väl guds straff för att du kör mac, eller nåt.

- Vulf

G

Guest

Guest
Herregud, jag kissade nästan på mig av skräckblandad njutning! Råttmonstret var något så fruktansvärt obehagligt!

Sen att själva skämtet var moraliskt tveksamt är en annan sak, jag hade utan tvekan försökt slå ner idioten som kommer med "Öhhöh, du killen, du är med i tv! Höhö!" efter att jag skrikit av ångest i en halvtimme. Det är ju fruktansvärt synd om killen.

Men roligt var det, herregud... "Do you need help, little man?"

Hoho...

Vitulv

He sees the rat monster, and a classic line of television comes...

"Do you need help, little man?"

:gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

- Vulf, vill också skrämmas

Johan K

Gammal & dryg
Humm, jo det var väll så mycket skräck som det kan bli. Antar jag.
Skulle nog auf hoppa till ganska rejält om jag såg en sådan grej... :gremtongue:

Snow

Swashbuckler
jag har blivit utsatt för en liknande grej själv (utanför tv)... det var roligt... men detta var bara patetiskt. Det ryckte inte minsta lilla i mina mungipor. Men som du sa i den där vad-kan-man-skämta-om-tråden så tycker du ju om när saker och ting ligger på gränsen.

Snow

Swashbuckler
jag tyckte rätt synd om killen och då har jag rätt svårt att skratta åt det. Jag kan se det roliga men tycker det går för långt.

Rickard

Urverk speldesign
För långt? Själv tycker jag det här är att gå för långt, men det är jag det.. Det andra.. Tja, The Jamie Kennedy Experiment hade en liknande sak, fast med en råttkostym istället.. Killen blev skiträdd.. Den här som Vulf länkade till var i alla fall lite lustigare än det andra dolda kameranprogrammet (fast jag tycker TJKE är skit, så det säger inte så mycket)..

/Han som ogillar kaxiga översittarattityder och att det var äkta bajs i klippet han länkade till

Big Marco

Läskig
Re: w00t?

Mina Spyware-skydd och anti-virusprogram gillade inte sidan, men den gick att se.

Men jag ser det roliga, även om jag tycker att det är dålig smak att skratta åt andras svagheter och rädslor.

Ost

Warrior
Säkert en kul idé...

Överhuvudtaget så tycker jag att praktiska skämt av den här sorten är mycket roligare på tanke-/idéstadiet - det är i mina ögon alltid roligare att prata om dem än att genomföra/utsättas för/bevittna dem. Hade du haft idén om att släpa in en fjollig djurvän i ett biolabb där han blir överraskad av en råttmänniska, då hade jag nog skrattat. Att se det på film blir bara, som Rising skulle säga, lökigt.

Dessutom tycker jag synd om killen. Men men.

Sodivra

Champion

Nej, det här är ju rena jämställningsmaterialet! Vi måste ha en representativ mängd homosexuella i sprattklipp om vi så ska behöva kvota in honom...

Eh, de som lagt upp den tror han är homosexuell. So what.

EchonCique

Hero

So what? Tja. Det är helt uppenbart fejkat. Precis som så många andra program i Amerikat som bygger på samma princip. Dessutom överspelas det samt att vem som helst med någorlunda bra syn direkt skulle se det enormt fåniga i 'monstret' ifråga.

Därmed är det bleh.

Sodivra

Champion
Jag tyckte det var grymt.
Välregisserat, bra upplägg, och hur fan fick de till den lilla råttmannen? XXS dvärg? Trickfilmat?

Det var egentligen inte så lustigt eller schysst, men det var fascinerande.

Sodivra

Champion

Tja. Det är helt uppenbart fejkat.
Sådana motiveringar hör till Caligula.

Så vad du menar är att eftersom man fejkat allt så har man också instruerat offrets skådespelare i att spela fjollig, för att plocka några extra poäng?

Rosen

Myrmidon
The Jamie Kennedy Experiment hade en liknande sak, fast med en råttkostym istället.. Killen blev skiträdd..

Den har jag sett - en Anticimex-praktikant förbereddes med skrönor om enorma ledarråttor, och när de petade i ett råtthål så kom en och brakade ut genom väggen...

Det var rätt intressant att se hur fullständigt killen svalde hela situationen; när man såg det i TV-soffan var det ju lindrigt sagt uppenbart hur konstgjord råttkostymen var (långt mer fejko än råttmänniskan i den här länken), men det är tydligen inte lätt att genomskåda om man är där och upplever det first-hand.

--
Åke