entomophobiac
Low Prep High Play
Spela mera! I min grupp diskuterar vi att sätta en fast tid varje söndag som vi spelar oavsett vilka som närvarar. Matchar den konstellationen ett pågående rollspel så kör vi rollspel, annars brädspel eller kanske one-shits (en alldeles för rolig felstavning av one-shots för att jag skulle rätta den).
Men vad vill jag spela 2025?!
Och vad vill ni/hoppas ni spela 2025?
Men vad vill jag spela 2025?!
- Mer Cryptomancer. Vi fortsätter på kampanjen. Tror den har 5-10 spelmöten kvar i sig.
- AD&D Dark Sun. Kampanjen som kommer spelas efter den förra. Väldigt inspirerad av Yawning Portal: https://yawningportal.org/my-favourite-campaign-city-by-the-silt-sea/
- Tachyon Squadron. Fate Core space opera. Antagligen one-shot.
- Indiana Jones d6. Scenario jag skrev för ett par år sedan; "The Lost Fleet of Zheng He". One-shot. Med SWd6 (1st Ed) regler.
- Conspiracy X. För att det varit bland det roligaste vi haft med rollspel. Antagligen one-shot.
- The Walking Dead. Nyfiken på det efter det lilla jag läst. Särskilt hur zombies i det hanteras mer som en sorts riskfaktor än som individuella odöda. Antagligen one-shot.
- Mekton II. Mekarollspel. Också en one-shot jag redan skrivit. "Steel Breeze Showtime!".
- Tenra Bansho Zero. Ett scenario jag misslyckats ta med mig på Munkcon två gånger.
- Shinobigami. Måste testa detta också.
- Ett par egna alster.
Och vad vill ni/hoppas ni spela 2025?
Last edited: