DomesticDude
Veteran
Har någon spelat Eon med barn? Mina barn är 6 och 8 år gamla och jag vill börja introducera dem till rollspelande. Det spelet jag spelat mest när jag var yngre och den världen jag förälskat mig mest i är Eon och Mundana, därför tänker jag att jag skulle vilja spela det med dem. Eftersom de är ganska små än så länge tänkte jag försöka skala bort vissa regler, och spela småskaliga äventyr där de skall leta upp en grannes försvunna kossa, försöka hitta svamp till middagen och så vidare. På så vis kan man introducera världen för dem i ministeg och lära dem spela karaktärer bit för bit. Inte så mycket strid och politik, utan mer torpliv i skogen.
Jag tänker mig att det hade varit mest intressant för dem att spela barn, och det hade gjort det mer motiverat att skapa de här miniäventyren för dem då, men karaktärsskapandet verkar vara väldigt centrerat kring vuxna. Är det någon som har tips på hur man skapar barnkaraktärer?
Är det någon som spelat Eon med barn och har allmänna tips på upplägg, hur man skall tänka och så vidare?
Jag tänker mig att det hade varit mest intressant för dem att spela barn, och det hade gjort det mer motiverat att skapa de här miniäventyren för dem då, men karaktärsskapandet verkar vara väldigt centrerat kring vuxna. Är det någon som har tips på hur man skapar barnkaraktärer?
Är det någon som spelat Eon med barn och har allmänna tips på upplägg, hur man skall tänka och så vidare?